هواوی با وجود تحریم، امکان نصب برنامه‌های گوگل بر روی سری میت 30 را فراهم می‌کند

هواوی اعلام کرده است که با وجود تحریم‌های ایالات متحده، کاربران میت 30 می‌توانند از اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنند.

0

هواوی سری میت 30 را بدون پشتیبانی از اپلیکشن‌های گوگل سرویس معرفی خواهد کرد. این موضوع به دلیل اعمال محدودیت بر هواوی توسط دولت ایالات متحده است. البته هواوی اعلام کرده است که این گوشی هوشمند را به نسخه منبع‌باز اندروید مجهز خواهد کرد اما از اپلیکیشن‌هایی نظیر جیمیل و گوگل پلی محروم خواهد بود.

با این حال ریچارد یو مدیر بخش تجاری هواوی در نمایشگاه IFA 2019 اعلام کرده که یک راه حل برای این مشکل پیدا کرده است.

ریچارد یو می‌گوید که این شرکت در حال تحقیق در رابطه با نصب اپلیکیشن‌های گوگل بر روی سری میت 30 بر روی نسخه منبع‌باز AOSP است. ریچارد یو می‌گوید که این فرآیند بسیار راحت است. او اضافه می‌کند که توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز در این مسیر به هواوی کمک خواهند کرد.

این نخستین بار نیست که یک تولید کننده تلفن همراه چنین راه حلی را برای برای نصب خدمات گوگل بر روی گوشی‌های خود در نظر گرفته است. پیش از این نیز میزو با نصب یک فروشگاه نرم‌افزاری جداگانه به صورت پیش‌فرض این امکان را به کاربران داده بود تا اپلیکشن گوگل را بر روی دستگاه خود نصب کنند. از این رو اگر قرار باشد میت 30 در بازار اروپا عرضه شود این راه حل می‌تواند در میت 30 استفاده شود.

البته چنین راه حلی می‌تواند موجب نگرانی‌های امنیتی شود. زیرا برای این راه حل ممکن است نیاز به استفاده از راه حل side-loading باشد. پیش از این شاهد سو استفاده از روش side-loading در بازی فورتنایت بوده‌ایم. از این رو هواوی باید تمام آموزش‌های لازم برای نصب اپلیکیشن‌های گوگل در میت 30 را در دسترس کاربران بگذارد.

هواوی در نمایشگاه IFA 2019 از چند رنگ جدید برای هواوی پی 30 پرو رونمایی کرد. با این حال هم‌چون سال گذشته شاهد یک نسخه چرمی از پرچم‌دار هواوی نبودیم. البته مدیر بخش تجاری هواوی اعلام کرد که ممکن است یک نسخه چرمی از میت 30 معرفی شود. با این حال قیمت تمام شده و مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار یکی از معضلات اصلی گوشی‌های چرمی است.

ریچارد یو اعلام کرده است که در صورت عدم افزایش تحریم‌ها بر علیه هواوی، این شرکت بیش از 300 میلیون دستگاه را در سال 2019 به فروش خواهد رساند. هواوی اعلام کرد که پیش از اعمال تحریم‌ها قرار بود هواوی 90 میلیون گوشی هوشمند را در سه ماهه پایانی سال 2019 به فروش برساند.

او هم‌چنین اعلام کرد که با تمام این اتفاقات، هواوی باز هم می‌تواند رتبه دوم بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه را برای خود حفظ کند. ریچارد یو اضافه کرد که فکر می‌کند هواوی می‌تواند در آینده به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه تبدیل شود. هواوی قصد دارد در آینده از گوشی انعطاف‌پذیر میت ایکس نیز رونمایی کند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.