شیائومی فناوری شارژ سریع بی‌سیم 30 واتی Mi Charge Turbo را معرفی کرد

شرکت شیائومی به تازگی از نسل جدید فناوری شارژ سریع بی‌سیم خود با نام Mi Charge Turbo پرده برداشته که به دلیل ارائه ویژگی شارژ با توان 30 وات توانسته عنوان سریع‌ترین شارژر بی‌سیم جهان را کسب کند.

0

از آنجاکه به دلیل محدودیت‌های فناوری موجود، هنوز زیرساخت به کار گیری از باتری‌های گرافن در گوشی های هوشمند آماده نیست، شرکت های سخت افزاری می‌کوشند هریک به روش‌هایی سرعت شارژ باتری‌های کنونی را افزایش دهند. به عنوان مثال شرکت شیائومی به تازگی از فناوری شارژ سریع بی‌سیم Mi Charge Turbo پرده برداشته که می‌تواند گوشی های سازگار با آن را با توان 30 وات شارژ کند.

تا پیش از این میز گوشی می 9 به دلیل بهره مندی از شارژر بی‌سیم 20 واتی بی‌سیم، توانسته بود به این عنوان دست پیدا کند، با این حال می‌توان پیش بینی کرد که به لطف فناوری شارژ سریع بی‌سیم 30 واتی Mi Charge Turbo، گوشی های سال آینده برند چینی با سرعت بیش از پیش بتوانند عملیات شارژ باتری را انجام دهند.

بدون شک این اعلان مهم برای صنعت تلفن‌های هوشمند است، با توجه به اینکه فناوری شارژ بی سیم اغلب به دلیل سرعت شارژ کند آن مورد انتقاد قرار گرفته است. ارائه‌ فناوری‌های شارژ سریع‌تر برای گوشی‌های 5G بسیار منطقی است زیرا این گوشی‌ها سریع‌تر از گوشی‌های دیگر شارژ خود را مصرف می‌کنند.

شیائومی مدعی است که یک گوشی مجهز به باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با بهره‌گیری از فناوری شارژ سریع بی‌سیم 30 واتی Mi Charge Turbo در عرض 25 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود و شارژ کامل هم 69 دقیقه طول می‌کشد.

از این گذشته، فناوری Mi Charge Turbo از شارژ سریع بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. شیائومی اعلام کرده که می‌تواند گجت‌های مختلفی مانند ساعت‌های هوشمند، هدفون و حتی سایر تلفن‌های هوشمند را به صورت بی سیم شارژ کند. بر این اساس ادعا می‌شود که توسط این فناوری، در حالتی که گوشی اصلی تنها 30 درصد عمر شارژ باتری داشته باشد، در حالت شارژ معکوس می‌تواند ظرفیت باتری iPhone Xs را ظرف 30 دقیقه به 20 درصد برساند. این رقم برای شارژ معکوس توسط Huawei P30 Pro کمتر از 13 درصد است.

شیائومی همچنین بر روی فناوری شارژر سریع 100 واتی سیمی در حال کار بوده و به نظر نمی‌رسد از لحاظ زمانی  تا معرفی Super Charge Turbo توسط یکی از محصولات برند ردمی  فاصله چندانی داشته باشیم.

شیائومی تأیید کرد که شارژ سریع بی‌سیم 30 واتی Mi Charge Turbo برای اولین بار از طریق پرچم‌دار جدید 5G خود با نام Xiaomi Mi 9 Pro 5G در دسترس خواهد بود. بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده، Mi 9 Pro 5G از باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی بهره برده و از 3 فناوری شارژ سریع سیمی، بی‌‏‎سیم و معکوس پشتیبانی خواهد کرد.

البته علاوه بر شیائومی اغلب شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند بر روی فناوری‌های مشابهی کار می‌کنند. به عنوان مثال برخی منابع اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند که هواوی نیز تا پایان سال جاری شارژر 30 واتی بی‌سیم خود را برای میت 30 پرو عرضه خواهد کرد.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.