این یک گوشی مفهومی تی سی ال با صفحه نمایش تاشو است که شاید به تولید انبوه برسد!

اوایل امسال و در کنگره جهانی موبایل بارسون، شرکت تی سی ال، چندین گوشی و تبلت با صفحه نمایش تاشو را به نمایش در اورد تا ببیند اوضاع برای عرضه یک مدل تاشو در اوایل 2020 مساعد است یا خیر.

0

در میان تعداد زیادی از دستگاه‌های با صفحه نمایش تاشو شرکت تی سی ال که در MWC 2019 به نمایش گذاشته شده بودند، مدلی صدفی شکل وجود داشت که تقریبا به صورت کامل روی خود تا می‌شد تا جایی که فقط یک فضای کوچک در بخش زیرین برای دکمه‌های تماس و دوربین باقی می‌ماند. در MWC 2019 این گوشی تاشو که با نام دراگون‌هینج شناخته می‌شود، غیر قابل دسترسی بود اما خوشبختانه در نمایشگاه ایفا 2019 برلین این محصول به صورت محدود در دتسرس قرار گرفته بود.

اول از همه باید بدانیم که این محصول یک  محصول مفهومی یا کانسپت است و یک گوشی یا محصول کامل نیست و هنوز در مرحله آزمون و خطا قرار دارد؛ پس نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم.

گوشی تاشو تی سی ال

این گوشی زمانی یک گوشی تاشو کامل به حساب می‌آید که در سه زمینه موفق عمل کند. ارائه یک صفحه‌نمایش تاشو فعال با قابلیت تا شدن تا 180 درجه، قاب فلزی آن که بتواند به همان اندازه و بدون مشکل تا شود و البته وجود یک سیستم‌عامل بهینه‌شده که به این تا شدگی جالب به صورت صحیح پاسخ دهد.

در رابطه با دراگون‌هینج تنها مورد آماده به کار قاب آن بود که به صورت 180 درجه خم می‌شد. به جای سیستم‌عامل آماده به کار تنها یک کاغذ چاپ شده از صفحه هوم یک دستگاه اندرویدی روی صفحه‌نمایش آن زده شده بود. هر چند که شرکت سازنده اعلام کرده بود که این محصول در روزهای اولیه توسعه خود قرار دارد.

البته حتی با وجود این موارد در دست گرفتن چنین محصولی حسی مشابه لمس یک دستگاه از آینده را به انسان القا می‌کند. چنین دستگاهی هنوز فاصله بسیار زیادی با تولید انبوه دارد اما با برطرف کردن نواقص آن می‌توان به طراحی زیبای گوشی تاشو تی سی ال امیدوار بود.

البته تی سی ال تنها شرکتی نیست که در فکر ساختن یک گوشی تاشو با چنین طرحی است و شرکت موتورولا هم به دنبال استفاده از این ایده است. از طرفی دیگر شرکت سامسونگ هم به دنبال ایده‌ای مشابه طرح صدف است اما با تمام این اوصاف هزینه ساخت چنین دستگاه‌هایی بالا است و قیمت نهایی هم به طبع بالا خواهد بود. پس بهتر است فعلا فکر تولید انبوه و فراگیر شدن این محصولات را از ذهنمان دور کنیم. نظر شما در مورد دراگون‌هینج چیست؟

منبع VB
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.