اپل در حال کار بر روی یک قابلیت سیری برای مکالمه متوالی در موارد مشکلات سلامتی کاربر است

اپل در حال کار روی قابلیت جدید سیری برای تقویت سطح مکالمه این دستیار صوتی با کاربران در رابطه با موضوعات سلامتی است.

0

با انتشار نسخه پانزدهم سیستم‌عامل iOS در سال 2021 اپل سطح تعامل دستیار صوتی سیری در مکالمه های مربوط به حوزه سلامتی را افزایش می‌دهد.

در گزارش گاردین جزئیات بیشتری از این قابلیت به میان نیامده است اما بدیهی است هر روزی که می‌گذرد اپل در تلاش است تا سطح پاسخ‌دهی سیری را به موضوعات مربوط به سلامتی بدن و تا حدودی روان را هم افزایش دهد. تیم کوک به عنوان مدیرعامل شرکت اعلام کرده که نوآوری‌های اپل در زمینه سلامتی همیشه بزرگ‌ترین هدف شرکت برای خدمت‌رسانی به نوع بشر بوده است.

اپل طی چند سال اخیر حضور پررنگ‌تری در فضاهای مربوط به سلامتی و تناسب اندام داشته است. به عنوان مثال در سال 2018 اپل اپلیکیشن ECG را برای اپل واچ منتشر کرد که قادر به تشخیص علائم فیبریلاسیون دهلیزی بود؛ شرایطی که می‌تواند به مسائلی حیاتی مانند سکته و حتی ایست قلبی منجر شود.

همچنین در سال 2018 قابلیت Health Records از سوی اپل برای دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل iOS منتشر شد که در آن سوابق پزشکی هر مریض از بیمارستان و کلینیک‌های مختلف  در اپلیکیشن Health به وی اعلام می‌شود. این سوابق پزشکی شامل آلرژی‌ها، علائم حیاتی، شرایط، واکسیناسیون، جواب آزمایش، داروها و سایر اطلاعات پزشکی خواهد شد.

طبق مستنداتی که روزنامه گاردین از یکی از کارکنان سابق مشغول به فعالیت در بخش دستیار صوتی سیری در شرکت اپل به دست آورده است، این شرکت آمریکایی تلاش می‌کند تا سیری در رابطه با موضوعات حساس مانند فمینیسم به صورتی کاملا بی‌طرف پاسخ دهد.

در رابطه با این سوالات سیری به ویکی‌پدیا و دیکشنری آیفون مراجعه می‌کند و به صورت کاملا بی‌طرف پاسخ می‌دهد. خود اپل هم اعلام کرده که سیری در رابطه با موضوعات حساس بیشتر یک پاسخ فراگیر می‌دهد و چیزی که عموم به آن باور دارند را منبع قرار خواهد داد تا اینکه نظر شخصی خودش را ارائه کند. نظر شما در مورد قابلیت و سطح مکالمه های سیری چیست؟

منبع MacRumors
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.