اپل شرکت گوگل را به انتشار اخبار جعلی در مورد امنیت آیفون متهم کرد

شرکت اپل، گوگل را متهم کرده که، در جریان کشف حفره امنیتی جدید، حقیقت را به طور کامل بیان نکرده و صرفا از بخشی از ان برای انداختن ترس میان کاربران آیفون در خصوص امنیت این گوشی هوشمند استفاده کرده است.

1

محققان بخش امنیت شرکت گوگل در پروژه موسوم به Project Zero به تازگی اعلام کرده بودند که چندین سایت مخرب را کشف کرده‌اند که سال‌ها به هک کردن گوشی‌های آیفون مشغول بوده‌اند. بر این اساس هکرها با استفاده از بدافزارهای مختلفی از طریق نقص‌های امنیتی رفع‌نشده در سیستم‌عامل iOS طی دو سال گذشته به دستگاه‌های شرکت اپل نفوذ کرده‌اند.

با وجود آنکه اپل این ادعای گوگل را رد نمی‌کند اما شرکت گوگل را هراس‌افکنی در میان کاربران آیفون مبنی بر این که گوشی آن‌ها در معرض خطر است و همچنین عدم بیان کامل حقیقت متهم کرده است.

شرکت اپل توضیح داده که این حمله با اهداف بسیار محدود صورت گرفته و به هیچ عنوان تمام گوشی‌های آیفون را در بر نگرفته است. طبق توضیحات اپل، این حملات با استفاده از سایت‌هایی با محتوای مربوط به منطقه اویغورها در چین صورت گرفته و کاربران این منطقه را هدف قرار داده است.

اپل همچنین اعلام کردکه گزارش‌هایی در دست است که این وب‌سایت‌ها، کاربران دو سیستم‌عامل ویندوز و اندروید را هم هدف قرار داده‌اند اما گوگل در این زمینه حرفی به میان نیاورده است. همچنین این حملات به صورت عملیاتی و در بازه زمانی دو ماه صورت گرفته‌اند و دو سالی که از سوی گوگل اعلام شده واقعیت ندارد.

این شرکت همچنین اعلام کرده که زمانی که گوگل از وجود این مشکلات خبر داده، شرکت اپل در حال پیدا کردن راهی برای رفع آن‌ها بوده و تنها 10 روز پس از شروع مشکلات امنیتی اپل توانسته است آن را حل و فصل کند.

شرکت اپل تاکید کرده که برقراری امنیت یک راه بی‌پایان است و کاربران این شرکت اطمینان داشته باشند که همیشه در اولویت قرار دارند و کارمندان اپل در سراسر جهان به صورت پیوسته در حال رفع و ایجاد امنیت بیشتر برای کاربران این شرکت هستند. نظر شما در مورد امنیت گوشی‌های آیفون چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Parisa_rashidiann می‌گوید

    هک شدن