علاوه بر میت 30 و میت 30 پرو، گوشی میت ایکس نیز بدون سرویس‌های گوگل به بازار عرضه می‌شود

تحریم‌های هواوی موجب می‌شود هواوی میت 30، میت 30 پرو و گوشی میت ایکس بدون سرویس‌های گوگل از جمله پلی‌استور، جیمیل، مپس و … روانه بازار شوند. این موضوع می‌تواند لطمه بزرگی به فروش این محصولات وارد سازد.

0

چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد محصولات سری میت 30 هواوی از خدمات گوگل و اپلیکیشن‌های این شرکت مجروم خواهند شد. امروز یک منبع خبری جدید علاوه بر تایید این موضوع یک گوشی دیگر را نیز به این لیست اضافه کرده است.

طبق گزارش منتشر شده از The Nikkei Asian Review، هواوی نمی‌تواند در محصولاتی از جمله میت 30، میت 30 پرو و میت ایکس از سرویس‌های خدماتی گوگل استفاده کند. این بدان معناست که در این مدل‌ها هیچ نرم‌افزار متعلق به گوگل از جمله فروشگاه گوگل‌پلی، گول مپس، یوتیوب، جیمیل و کروم به صورت پیش‌فرض نصب نخواهد شد.

مطمئنا نبود فروشگاه گوگل‌پلی بزرگ‌ترین نقطه ضعف محسوب می‌شود؛ هم‌چنین تمام اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که از Google Play Services استفاده می‌کنند، نمی‌توانند به خوبی در این گوشی‌ها اجرا شوند.

هر سه مدل هواوی میت 30، میت 30 پرو و میت ایکس از نسخه منبع‌ باز سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. این نسخه اگرچه بازهم اندروید محسوب می‌شود، اما قطعا با نسخه مربوط به گوگل که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم، تفاوت زیادی دارد.

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، تمام این مشکلات پس از آن ایجاد شد که دونالد ترامپ، هواوی را در لیست ممنوعیت تجاری ایالات متحده قرار داد. به این ترتیب شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با هواوی مبادلات تجاری داشته باشند. دریافت مجوز اندروید نیز یک پروسه تجاری محسوب شده و مشمول این تحریم می‌شود. هواوی تاکنون دو مرحله معافیت را دریافت کرده است، با این حال این معافیت تنها شامل دستگاه‌هایی می‌شود که پیش از آغاز تحریم‌ها مجوز مربوطه را از گوگل دریافت کرده‌اند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند عدم وجود خدمات گوگل در گوشی‌های هواوی به این شرکت ضرر زیادی وارد خواهد کرد. گفته می‌شود میزان فروش محصولات هواوی در خارج از چین پس از اجرای این تحریم‌ها حدودا 30 درصد کاهش پیدا کند. هواوی میت 30 در تاریخ 28 شهریور ماه به صورت رسمی معرفی خواهد شد، هواوی میت ایکس نیز چند روز پس از آن معرفی و روانه بازار می‌شود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.