بیشتر پردازنده‌های کوالکام در سال آینده دارای مودم 5G خواهند بود

کوالکام به تازگی در کنفرانس ایفا 2019 اعلام کرد که اکثر پردازنده‌های آینده این شرکت از مودم 5G به عنوان وسیله ارتباطی استفاده خواهند کرد.

0

بخش عظیمی از پردازنده‌های کوالکام در آینده از مودم 5G استفاده خواهد کرد. بسیاری از شرکت‌ها در این مسیر شروع به حرکت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که دوران 5G آغاز شده است. پیش از این ارتباط 5G پردازنده‌های کوالکام تنها محدود به سری 8 این شرکت بود. اما این شرکت امروز در کنفرانس ایفا 2019 خود اعلام کرد که این تکنولوژی به سری 6 و 7 هم خواهد رسید.

ارتباط 5G پردازنده‌های کوالکام چه تغییری ایجاد خواهد کرد؟

این یک خبر بسیار مهم است. کوالکام یکی از اصلی‌ترین توزیع‌کنندگان پردازنده‌ها در جهان است. عرضه این نوع ارتباط به نسخه‌های پایین‌تر دسترسی را افزایش خواهد داد. این یعنی در سال 2020 موفق خواهید شد که گوشی‌های میان‌رده با این نوع ارتباط را خریداری کنید. سرعت ارتباط 5G هم با شرایط مناسب به 1 گیگابایت بر ثانیه هم می‌رسد.

این تکنولوژی تازه در گوشی‌های شرکت‌هایی مانند اﻻ‌جی، نوکیا، ردمی، موتورولا، ویوو، ریلمی و اوپو استفاده خواهد شد. در حال حاضر هم سامسونگ هم قصد دارد از کوالکام اسنپ دراگون 855 استفاده کند که این نوع ارتباط را درون خود دارد.

کوالکام این نوع ارتباط را به گونه‌ای وارد پردازنده کرده که پشتیبانی آن گسترده شود. در حقیقت 150 نوع طراحی مختلف ایجاد شده که یک برنامه طولانی‌مدت برای ارتباط بی‌سیم را به نمایش می‌گذارد.

در حال حاضر شرایط برای گسترش 5G چندان هموار نیست. تولیدکنندگان فعلا مجبور هستند که از یک پردازنده جدا و یک مودم 5G جدا استفاده کنند. این حجم گوشی و قیمت آن را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد. گوشی‌هایی مانند نوت 10 پلاس از مودم X50 کوالکام برای دسترسی به این نوع ارتباط استفاده می‌کنند. یک گوشی دیگر هم گلکسی A90 5G است که از مودم X55 استفاده می‌کند. این مودم بر پایه معماری 7 نانومتری طراحی شده اما تا سال دیگر عرضه نخواهد شد. ارتباط 5G پردازنده‌های کوالکام سرعت بیشتری به گسترش این نوع ارتباط می‌بخشد.

از سال آینده دیگر شرکت‌ها مجبور به استفاده از دو تکه سخت‌افزار جداگانه نیستند و بسیاری از نسخه‌های 6، 7 و 8 اسنپ‌دراگون یک مودم درون خود دارند. حتی طراحی تازه سری 7 پردازنده‌های کوالکام تا پایان سال میلادی معرفی و پس از آن در یک گوشی عرضه خواهد شد. در ادامه هم اطلاعات بیشتری از نام گوشی‌ها و قدرت پردازنده‌ها به دست خواهیم آورد.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.