اپل حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را به تاچ آی دی آیفون‌های سال 2020 می‌آورد

اپل چند روز دیگر از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود رونمایی می‌کند اما حالا جزئیات جدیدی از آیفون‌های سال بعد این شرکت مشخص شده است که حتی آنها را از محصولات امسال جذاب‌تر نشان می‌دهد.

0

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که اپل در حال کار بر روی حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش شبیه انچه که تاکنون سامسونگ، وان پلاس، هواوی و سایر سازندگان گوشی‌هیا اندرویدی است و بر این اساس آیفون‌های سال آینده و یا شاید سال بعد از آن از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره خواهند برد.

با توجه به این موضوع می توان انتظار داشت که فناوری احراز هویت تاچ آی‌دی اپل تغییرات اساسی را به خود ببیند و حتی بر اساس این گزارش همزمان شاهد حضور هر دو روش تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی اپل برای باز کردن قفل آیفون‌های آینده باشیم.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اپل شاید در سال 2021 از راه برسد

گزارش بلومبرگ در ادامه گزارش‌های منتشر شده در ماه گذشته آمده است که در آنها به نقل از مینگ چی‌کو تحلیلگر بازار اعلام شده بود که اپل به دنبال استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش به عنوان تاچ آی‌دی در کنار فناوری تشخیص چهره فیس آی‌دی است اما بر اساس اعلام او تا سال 2021 مهیا نخواهد شد.

گفته می‌شود اپل در حال آزمایش این موضوع در داخل خود و در عین حال توسط تامین‌کنندگان قطعات خود است و بر اساس گزارش بلومبرگ، «تأمین‌کنندگان توانایی خود را برای ادغام این فناوری در آیفون‌ها به اثبات رسانده‌اند اما این شرکت هنوز موفق به تولید انبوه آن نشده است.»

گزارش بلومبرگ در عین حال خاطرنشان کرده است که اپل به دنبال عرضه این فناوری در آیفون‌های سال 2020 است اما با توجه به این موضوع، این زمان می‌تواند مطابق با پیش بینی های مینگ چی‌کو به سال 2021 برسد.

اپل به دنبال آن است که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، به کاربران آیفون امکان دهد تا بتوانند با قرار دادن انگشت خود را بر روی “بخش بزرگی از صفحه نمایش” عملیات احراز هویت را انجام دهند. پیش از این و در نسل‌های اولیه این حسگرها شاهد بوده‌ایم که صرفا بخش کوچکی از صفحه نمایش قادر به اسکن اثر انگشت بوده‌اند و این موضوع کمی استفاده از این فناوری را پیچیده و مشکل کرده و افزایش تاخیر در ورود را نسبت به حسگرهای اثر انگشت سنتی باعث شده است.

بلومبرگ همچنین در گزارش خود، گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه اپل قصد دارد یک آیفون “ارزن قیمت” را به عنوان جانشین آیفون SE عرضه کند را تائید کرده و اعلام کرده است که این گوشی “شبیه آیفون 8 به نظر می‌رسد و دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی است” و اضافه کرده که دارای دکمه هوم با فناوری تاچ آیدی خواهد بود. البته این گوشی ظاهرا به اندازه آیفون SE جمع و جور و خوش‌دست نخواهد بود و این موضوع می‌تواند افرادی را که به خاطر اندازه آن گوشی، امیدوار شده بودند، ناامید کند. آیفون ارزان‌قیمت جدید اپل می‌تواند در نیمه اول سال 2020 معرفی و به بازار عرضه شود.

منبع Bloomberg
از طريق Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.