Quadro RTX 6000 انویدیا قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی لپ تاپ تاکنون است

انویدیا با تاسیس شرکت RTX توانسته است قدرت پردازشگرهای گرافیکی گیمینگ سری RTX را تا نزدیکی پردازشگرهای گران‌قیمت و حرفه‌ای کوادرو این شرکت افزایش دهد. با فارنت همراه شوید…

0

با وجود آنکه در حال حاضر تفاوت زیادی بین قدرت کارت‌های گیمینگ و کوادرو شرکت انویدیا وجود ندارد اما با معرفی پردازشگر گرافیکی انویدیا Quadro RTX 6000 این رویه تغییر یافته و کاربرانی که قدرت بیشتری برای کارهای تدوین و گرافیکی نیاز دارند می‌توانند به سراغ این مدل از کارت گرافیک بروند. پردازشگر گرافیکی انویدیا Quadro RTX 6000 برای اولین بار روی لپ‌تاپ ایسوس استودیوبوک عرضه خواهد شد.

با وجود 24 گیگابایت حافظه پرسرعت و کیفیت مثال‌زدنی نزدیک به نسخه دسکتاپ، نسخه موبایل این پردازشگر گرافیکی می‌تواند به راحتی هر کارت گرافیک دیگری مانند کوادرو 5000 با حافظه 16 گیگابایتی و کارت RTX 2080 هشت گیگابایتی را کنار بزند.

انودیا با عرضه این کارت قول کیفیتی برابر با کیفیت ویرایش ویدیو، رندرینگ 3 بعدی و عملکردی تقریبا برابر با نسخه دسکتاپ 4 هزار دلاری Quadro RTX 6000 را داده است. البته که هنوز مشخصات مربوط به نسخه لپ‌تاپ اعلام نشده است اما در نسخه دسکتاپ آن شاهد ارقامی مانند 4608 کودا، 576 تنسور و 72 هسته RT در مقابل 4352 کودا، 544 تنسور و 68 هسته RT روی کارت گرافیک RTX 2080 Ti هستیم.

همچنین انویدیا از یک سیستم خنک‌کننده جدید روی لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کند که گرمای کیبورد را در محدوده گرمای بدن انسان نگه می‌دارد و به همین خاطر کاربر گرمایی زیر انگشتان خود روی کیبورد احساس نخواهد کرد.

از دیگر تکنولوژی‌های انویدیا می‌توان به ارائه صفحات 4K با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، آداپتورهای شارژ کوچک‌تر، تکنولوژی جدید آپتیموس که به صورت هوشمندانه بین کارت اصلی انویدیا و کارت مجتمع اینتل برای مصرف بهینه‌تر انرژی سوییچ می‌کند، اشاره کرد.

تمامی این ویژگی‌ها در یک لپ‌تاپ 15 اینچی قابل حمل جمع‌آوری شده‌اند. البته نباید از یاد برد که لپ‌تاپی با این امکانات قطعا قیمت ارزانی نخواهد داشت و باید فعلا منتظر بمانیم تا ببینیم ایسوس چه قیمتی برای آن تعیین خواهد کرد. نظر شما در مورد پردازشگر گرافیکی انویدیا Quadro RTX 6000 چیست؟

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.