استاندارد USB4 بر پایه تاندربولت 3 و با سرعت حداکثر 40 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

انجمن توسعه دهندگان درگاه USB به تازگی مشخصات نسل جدید این فناوری را منتشر کرده که بر اساس آن دستگاه‌های مجهز به USB4 می‌توانند با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه‌ تبادل دیتا کنند.

0

بر اساس اعلام انجمن USB Implementers Forum یا USB-IF مشخصات استاندارد USB4 نهایی شده است و به زودی در اختیار تولید کنندگان سخت افزار قرار خواهد گرفت.

سرعت انتقال دیتا از طریق این درگاه به 40 گیگابایت بر ثانیه مرسد که به نوعی همان سرعت انتقال داده از طریق تاندربولت 3 اینتل است. استاندارد USB4 بر پایه درگاه یواس‌بی_سی توسعه یافته که امکان انتقال دیتا در کنار شارژ دستگاه را ارائه می‌کند، با این حال اکنون سرعت انتقال داده نسبت به نسل قبل به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

با ارائه این ویژگی، درگاه یواس‌بی 4 می‌تواند در آن واحد جهت انتقال دیتا دو نمایشگر با وضوح 4K 60fps در کنار PCIe یا انتقال اطلاعات از کارت گرافیک خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندارد USB4 با USB 3.2 (از جمله USB 3.1 Gen 1، USB 3.1 نسل دوم، USB 3.1 و USB 3.0) و USB 2.0 و همچنین با USB یا دستگاه‌های پشتیبانی کننده از Thunderbolt 3 سازگاری دارد.

هرچند شرکت‌های سخت افزاری می‌توانند اطلاعات بیشتری پیرامون ویژگی‌های فنی این فناوری در کنفرانس انتهای پاییز انجمن USB Implementers Forum کسب کنند، با این حال احتمالا تا سال 2020 شاهد محصولاتی با برخورداری از استاندارد USB4 باشیم.

البته بر اساس گزارش منتشر شده از سوی USB4 ،TechRepublic در دو رده با سرعت انتقال 20Gbps یا 40Gbps خط طبقه بندی می‌شود. به این ترتیب، USB-IF هر کلاس را با نام‌های USB4 Gen 2×2 و USB4 Gen 3×2 معرفی می‌کند. این همان شیوه دسته بندی USB 3.2 Gen 2×2 و USB 3.2 Gen 1×2 است که می‌توانند به ترتیب انتقال اطلاعات با سرعت 10 و 20 گیگابیت بر ثانیه را ارائه کنند.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.