اندروید 10 سمعک‌ها را به هدست بلوتوث تبدیل می‌کند

اندروید 10 از یک پروتکل صوتی جدید به نام ASHA استفاده می‌کند که می‌تواند برای پخش موسیقی و مکالمه از طریق بلوتوث و به وسیله سمعک استفاده شود.

0

گذشته از ویژگی‌هایی نظیر حالت تیره گسترده و امکانات کنترل بیشتر دسترسی‌ها در اندروید 10، این نسخه از اندروید قابلیت‌های جدیدی را به بخش accessibility اضافه کرده است. یکی از این قابلیت‌ها به طور ویژه به افراد دچار کم شنوایی کمک می کند تا بتوانند با استفاده از سمعک، استفاده بهتری از تلفن همراه را داشته باشند.

با استفاده از پروتکل Audio Streaming for Hearing Aids که به صورت اختصاری ASHA نامیده می‌شود، افرادی کم شنوا می‌توانند توسط گوشی گوگل پیکسل خود، مکالمات، موسیقی و سایر موارد صوتی را مستقیما از طریق سمعک گوش دهند.

در واقع این پروتکل عملکردی مشابه با هدست بلوتوث را برای سمعک ایجاد می کند. هم‌چنین با توجه به استفاده از فناوری Bluetooth Low Energy برای برقراری ارتباط میان گوشی و سمعک، میزان مصرف انرژی بسیار کم خواهد بود و افراد به راحتی می‌توانند شارژ کافی برای استفاده یک روز کامل را داشته باشند.

این قابلیت در حال حاضر برای گوشی‌های پیکسل 3، پیکسل 3 ایکس ال، پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال و سمعک‌های ReSound LiNX Quattro و Beltone Amaze و هم‌چنین سیستم پردازش صوتی Cochlear Nucleus 7 قابل استفاده است.

گوگل این قابلیت را به صورت منبع باز منتشر خواهد کرد، بنابراین امیدواریم به‌زودی شمار دستگاه‌های اندرویدی بیش تری از این پروتکل پشتیبانی کنند. طی یکسال گذشته، گوگل تلاش کرده است که استفاده از اندروید را برای افرادی با مشکلات شنوایی راحت‌تر کند.

چند ماه پیش این شرکت از قابلیت Sound Amplifier رونمایی کرد که گوشی اندرویدی شما را تبدیل به یک سمعک می‌کند. این اپلیکیشن چندی بعد برای سایر دستگاه‌هایی که مجهز به اندروید پای نبودند نیز منتشر شد. مطمئنا این نوع امکانات کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد، مطابق آمار سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر بیش از 466 میلیون نفر از مشکلات شنوایی در رنج هستند و هر ساله میلیون‌ها نفر به این لیست افزوده می‌شود.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.