تعرفه جدید واردات کالاهای چینی برای هر خانواده آمریکایی سالانه هزار دلار افزایش هزینه دارد!

در حال حاضر یکی از مبهم‌ترین موضوعات، قضیه مربوط به جنگ تجاری میان چین و آمریکا و بحث اعمال تعرفه روی محصولات وارداتی از چین است.

0

به گفته شرکت جی‌پی مورگان چیس، تعرفه جدید واردات کالاهای چینی برای هر خانواده آمریکایی سالانه و به صورت میانگین هزار دلار افزایش هزینه خواهد داشت. دور اول این تعرفه‌ها در اواسط روز یکشنبه اعمال شد و بدان معنی است که واردات محصولات مختلف به آمریکا که تعدادی از دستگاه‌های اپل را هم شامل می‌شود، حدود 15 درصد مالیات خواهد خورد.

در دور اول محصولاتی مانند اپل واچ، واچ بند، ایرپاد، هوم‌پاد، آی‌مک و تعدادی از محصولات شرکت بیتز شامل این تعرفه‌ها خواهد شد اما در دور دوم که از ماه دسامبر شروع می‌شود نوبت به آیفون، آی‌پد، مک‌بوک و تعدادی دیگر از محصولات وارداتی می‌رسد. اکنون وقت آن است که بدانیم این تعرفه‌ها چه تاثیری بر قیمت محصولات اپل دارد.

تعدادی از تحلیلگران اعلام کرده‌اند که این تعرفه‌ها افزایش قیمت را برای محصولات اپل به همراه خواهد داشت. به گفته شرکت HSBC، با اعمال این تعرفه‌ها ممکن است قیمت هر آیفون 160 دلار گران‌تر از پیش تعیین شود. در این میان جی‌پی مورگان چیس هم افزایش 14 درصدی در قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده است. هنوز مشخص نیست که اپل چه چاره‌ای برای این مشکل پیدا کرده است.

بر اساس سخنان تحلیلگر معتبر اپل، مینگ‌چی کو، اپل تمامی هزینه مربوط به این تعرفه‌ها را خود پرداخت می‌کند و هزینه‌ای را به خریدار تحمیل نخواهد کرد. با اینکه چنین تصمیمی در کوتاه مدت می‌تواند خوب باشد اما در طولانی مدت در صورتی که ایالات متحده با چین به توافقی دست پیدا نکند، اپل ناچار است قیمت آیفون‌های خود را افزایش دهد. نظر شما در مورد قضیه تعرفه واردات کالاهای چینی چیست؟

منبع Cult of Mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.