نتایج یک تحقیق می‌گوید: نوکیا در ارائه آپدیت اندروید از سامسونگ بهتر عمل می‌کند

براساس یک تحقیق جدید گوشی‌های هوشمند نوکیا زودتر از برندهای سامسونگ، ال‌جی، شیائومی، هواوی و سایر برندهای بزرگ دنیا آپدیت های اندروید را دریافت می‌کنند.

0

سازمان تحقیقاتی کانترپوینت تایید کرده است که از زمان انتشار آپدیت اندروید 9 پای 96 درصد گوشی‌های فروخته شده از برند نوکیا با این نسخه از اندروید منتشر شده‌اند و یا به این نسخه آپدیت شده‌اند. سامسونگ، شیائومی و هواوی هر کدام سهمی برابر با بیش از 80 درصد داشته‌اند اما از سایر برندها هیچ‌کدام حتی به این رقم نزدیک هم نشده‌اند. لنوو و اوپو زیر 50 درصد بوده‌اند در حالیکه ال‌جی، ویوو و سایر برندها زیر 20 درصد بوده‌اند.

بروزرسانی دیرهنگام گوشی‌های اندرویدی همیشه یکی از مشکلات اصلی این گوشی‌ها بوده است. حتی گوشی‌های پرچمدار هم بعضا از ابتدا دارای جدیدترین نسخه اندروید نیستند و به مرور زمان بروزرسانی می‌شوند. در طرف دیگر اما گوشی‌های آیفون به طور منظم حتی بعد از 4 سال و بیشتر هم بروزرسانی‌های مربوط به سیستم‌عامل iOS را دریافت می‌کنند. در این میان حتی گوشی‌های اندرویدی پرچمدار هم به زحمت 2 تا 3 سال پشتیبانی می‌شوند. قول گوگل برای پشتیبانی سه ساله گوشی‌های پیکسل یک استثنا به حساب می‌آید.

البته این وضعیت چند سال قبل بدتر بود و اکنون بهبودهایی را شاهد هستیم و گوگل با انجام تغییراتی روی اندروید، ارائه جدیدترین نسخه را برای تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی آسان‌تر کرده است. به گفته گوگل انتشار پچ‌های امنیتی که به مراتب از ویژگی‌های جدید آپدیت‌های اندروید مهم‌تر هستند به مدت دو سال برای گوشی‌های پرطرفدار ادامه خواهد داشت.

همانطور که در آمار و ارقام سازمان کانترپوینت شاهد هستید، اوضاع هنوز هم برای تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی چنگی به دل نمی‌زند. با نگاهی به این آمار به سادگی متوجه می‌شوید تنها بیش از نیمی از گوشی‌های سه برند نوکیا ، لنوو و شیائومی است که یک سال پس از عرضه رسمی به جدیدترین نسخه اندروید بروزرسانی شده‌اند. قضیه انتشار دیرهنگام آپدیت اندروید برای گوشی‌های مختلف می‌تواند در زمینه‌های زیادی برای مردم و سازندگان مشکل‌ساز باشد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.