پاریس در حال آزمایش «رادار نویز» برای تشخیص و جریمه خودکار خودروهای پر سر و صدا است

پاریس در حال تست یک رادار نویز خودکار به منظور شناسایی و جریمه کردن افرادی است که توسط خودروی‌ آنها آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند. این دستگاه در حالت آزمایشی قرار دارد و پس از اتمام آزمایشات لازم استفاده از آن آغاز خواهد شد.

0

پاریسی‌هایی که از خودروهای پر سرو صدا استفاده می‌کنند و اتومبیل آن‌ها یک منبع سازنده آلودگی صوتی محسوب می‌شود بهتر است از این به بعد کمی بیش‌تر مراقب باشند. در برخی از قسمت‌های پاریس خصوصا حومه Villeneuve-le-Roi از یک رادار نویز به صورت آزمایشی استفاده می‌شود که می‌تواند خودروهای ایجاد کننده آلودگی صوتی را به صورت خودکار شناسایی و جریمه کند.

رادار نویز برای شناسایی آلودگی صوتی

این رادار توسط شرکت Bruitparif توسعه یافته است و از چهار میکروفون برای پیدا کردن منشا آلودگی صوتی استفاده می‌کند. هم‌چنین با توجه به همگام‌سازی این دستگاه با دوربین‌های مدار بسته، پلیس قادر خواهد بود شخص متخلف ایجاد کننده آلودگی صوتی را به راحتی پیدا کند.

تاکنون 40 دستگاه آزمایشی از این رادار نویز در اطراف بارها و مناطق تفریحی پاریس جای‌گذاری شده است. هم‌چنین 17 دستگاه رادار نویز در اطراف ساختمان‌های اصلی پاریس استفاده می‌شود و البته در طول مدت زمان دو ساله آزمایش این سیستم هیچ کس جریمه نخواهد شد.

این مرحله آزمایشی بیش‌تر به منظور شناسایی عملکرد و پایداری رادار نویز و هم‌چنین تعیین میزان صدایی است که منجر به جریمه شدن خواهد شد. با این حال این خبر برای دوست داران ماشین‌سواری با صدای بلند اصلا خوشایند نیست.

پیش‌نویس قانون مربوط به این رادار در پاییز سال جاری به رای گذاشته می‌شود، بر طبق این قانون مقامات محلی می‌توانند از این دستگاه برای جریمه رانندگان متخلف استفاده نمایند. مقامات Villeneuve-le-Roi در صدد هستند پس از اجرایی شدن این قانون، آن را به رای بگذارند.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.