ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو رسما معرفی شدند؛ کاملاً مقرون به‌صرفه با دوربین 4 گانه!

شیائومی به‌تازگی از دو گوشی هوشمند جدید خود به نام‌های ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو رونمایی کرده است. مهم‌ترین ویژگی این دو گوشی علاوه بر قیمت مقرون به صرفه استفاده از دوربین‌های بسیار قدرتمند است.

0

شیائومی ساعاتی پیش به صورت رسمی از سری ردمی نوت 8 رونمایی کرد. این سری قرار است یک جانشین شایسته برای سری موفق ردمی نوت 7 باشد. در این مراسم شیائومی از دو مدل ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو رونمایی کرد، استفاده از سنسور دوربین ساخت سامسونگ، ردمی نوت 8 پرو را به اولین گوشی هوشمند دنیا با دوربین 64 مگاپیکسلی مبدل ساخته است!

هر دو گوشی هوشمند از قابلیت‌هایی نظیر دوربین چهارگانه، اسکنر اثر انگشت، برش نمایشگر قطره‌ای، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، فرستنده مادون قرمز و USB-C بهره‌مند هستند. اما تفاوت این دو مدل در کجاست؟!

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 8

ابتدا با Redmi Note 8 شروع می‌کنیم، این گوشی هوشمند از چی‍ست اسنپ دراگون 665، یک باتری 4000 میلی‌آم‍پر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژر 18 واتی و یک دوربین 48 مگاپیکسلی ساخته سامسونگ برخوردار است.

دوربین چهارگانه Redmi Note 8 شامل یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. ناچ قطره‌ای قرار گرفته در بالای نمایشگر نیز از یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

ردمی نوت 8

چیپست به‌کار رفته در این گوشی اسنپ دارگون 665 است که با معماری 11 نانومتری توسعه یافته است. این چیپست از یک پردازنده 8 هسته‌ای از نوع کریو 260 استفاده می‌کند که چهار هسته آن با فرکانس کلاک 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

نمایشگر این گوشی هوشمند 6.3 اینچی بوده و وضوح آن فول اچ‌دی پلاس است. از آن‌جا که در این مدل از نمایشگر LCD استفاده شده است، امکان ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر وجود نداشته و این سنسور در کنار دوربین اصلی در قاب پشتی جای گرفته است.

ردمی نوت 8

از مشخصات دیگر Redmi Note 8 می‌توان به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت استفاده از شارژر 18 واتی، درگاه USB-C و پشتیبانی از جک صوتی 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. این گوشی هوشمند در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید روانه بازار می‌شود.

ردمی نوت 8

ردمی نوت 8 در سه نسخه عرضه خواهد شد، اولین و ارزان‌ترین نسخه که تنها 140 دلار قیمت دارد از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. دومین نسخه به 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم مجهز شده است و 167 دلار قیمت دارد. سومین مدل نیز 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته و با قیمت 195 دلار عرضه می‌شود. اولین مرحله فروش این گوشی هوشمند از تاریخ 17 سپتامبر (26 شهریور) آغاز می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

حتی اگر Realme در تلاش باشد که با معرفی نصفه و نیمه ریل می ایکس تی، لقب اولین گوشی دنیا با دوربین 64 مگاپیکسلی را به نام خود بزند، این ردمی نوت 8 پرو است که این عنوان را با معرفی رسمی در دستان خود دارد.

این گوشی هوشمند از سنسور ایزوسل Bright GW1 ساخت سامسونگ استفاده می‌کند که وضوح آن 64 مگاپیکسلی دارد. سنسور GM2 موجود در ردمی نوت 8 نیز از فناوری ادغام پیکسلی چهارتایی استفاده می‌کند.

Redmi Note 8 Pro

نمایشگر ردمی نوت 8 پرو 6.53 اینچی و از نوع LCD است. وضوح این صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس است. حاشیه‌های زاید اطراف نمایشگر در این مدل بسیار ناچیز هستند و در قسمت پایینی به 4.2 میلی‌متر می‌رسد.

تشخیص Redmi Note 8 Pro از Redmi Note 8 به‌سادگی امکان‌پذیر است. دوربین چهارگانه مورد استفاده در ردمی نوت 8 پرو درست در وسط کیس پشتی قرار گرفته است، این درحالی است که دوربین چهارتایی ردمی نوت 8 در سمت چپ قرار گرفته است.

به جز سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی موجود در ردمی نوت 8 پرو، سایر مشخصات دوربین چهارگانه مشابه با نسخه ضعیف‌تر است. دیگر سنسورهای موجود در ماژول دوربین چهارتایی این گوشی هوشمند را یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض، یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌دهند.

Redmi Note 8 Pro

دوربین سلفی موجود در ناچ ردمی نوت 8 پزو، 20 مگاپیکسلی است و از قابلیت‌های هوش مصنوعی و تشخیص صحنه پشتیبانی می‌کند.

مشخصات فنی شیائومی Redmi Note 8 Pro

در قلب این Redmi Note 8 Pro چیپست مدیاتک هلیو G90T قرار گرفته است. به این ترتیب این گوشی نخستین محصول با این پلتفرم محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند در دو نسخه با 6 و 8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. تامین انرژی این گوشی هوشمند را یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 18 واتی بر عهده دارد.

ردمی نوت 8 پرو

رRedmi Note 8 Pro اولین محصول برند ردمی شیائومی است که از سیستم خنک کننده مایع برای کاهش دمای دستگاه هنگام اجرای بازی استفاده می‌کند. هم‌چنین به منظور اینکه اتصال پایدارتری را هنگام انجام بازی‌های آنلاین شاهد باشیم، این مدل می‌تواند به صورت هم‌زمان از وای‌فای و اتصال 4G پشتیبانی کند.

شیائومی برای خریداران Redmi Note 8 Pro یک کنترلر بازی با قیمت 25 دلار در نظر گرفته است، البته اولین خریداران این گوشی هوشمند می‌توانند این کنترلر را با قیمت 14 دلار خریداری کنند. هم‌چنین شیائومی در نظر دارد یک نسخه محدود از ردمی نوت 8 پرو را با تم World of Warcraft روان بازار کند.

ردمی نوت 8 پرو

این گوشی شیائومی در رنگ‌های سفید، سبز و مشکی از ماه آینده میلادی آماده فروش می‌شود. قیمت Redmi Note 8 Pro برای نسخه 6/64 حدودا 195 و برای نسخه 8/128 حدودا 250 دلار تعیین شده است. اولین مرحله فروش این گوشی هوشمند در تاریخ 3 سپتامبر (13 شهریور ماه) انجام می‌شود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.