پیمانکاران اپل در هر شیفت کاری به بیش از هزار صدای ضبط شده توسط سیری گوش می‌کردند!

گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد کارمندان پیمانکاران اپل روزانه بیش از 1000 صدای ضبط شده توسط سیری را بررسی می‌کنند. این صداها شامل مکالمات خصوصی کاربران نیز می‌شود.

0

مدتی است که اپل برنامه استفاده از پیمانکاران ثالث برای بررسی صداهای ضبط شده سیری و افزایش کیفیت این دستیار صوتی را متوقف کرده است. با این حال گزارشی که به تازگی توسط ورج منتشر شده است که طبق آن Irish Examiner به عنوان یکی از پیمانکاران اپل در این پروژه، جنبه‌های بیش‌تری از این فعالیت را پیش روی ما می‌گذارد.

دستیار صوتی سیری

مطابق گفته‌های یکی از پیمانکاران همکار با اپل در ایرلند، کارمندان این شرکت روزانه به بیش از 1000 صدای ضبط شده توسط سیری گوش می‌دادند. بیش‌تر این فایل‌های صوتی چند ثانیه طول داشتند، با این حال در میان آن‌ها می‌شد اطلاعات شخصی و یا مکالمات خصوصی افراد را نیز پیدا کرد. پیمانکاران در ابتدا دستورات سیری را می‌شنیدند. هر صدای ضبط شده به صورت مجزا درجه‌بندی می‌شد، از جمله اینکه آیا فعال‌ شدن دستیار سیری به صورت اتفاقی بوده یا اینکه دستورات چگونه از سیری پاسخ گرفته‌اند.

این کارمند اشاره می‌کند که صداهای ارسال شده به این شرکت به صورت ناشناس بوده و این فرد بیش‌تر صداهایی با لهجه کانادایی، استرالیایی یا بریتانیایی را بررسی می‌کرده. این فرد اضافه می‌کند:

من دلایل شرکت برای انجام دادن ای فرایند را می‌دانم، اما می‌توانم درک کنم چرا کاربران احساس می‌کنند که مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند. زیرا به آن‌ها اعلام نشده بود، من فکر می‌کنم مسئله عدم رضایت آن‌ها است.

اپل هفته جاری به تحلیل‌گران داده همکار با Globetech اعلام کرده است که همکاری آنان با این شرکت به پایان رسیده است. شرکت اپل و Globetech در رابطه با تعداد افرادی که در این زمینه بیکار شده‌اند اعلام نظر نکرده‌اند؛ با این حال Irish Examiner  اعلام کرده است که بیش از 300 تحلیلگر در این رابطه اخراج شده‌اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که اپل همکاری خود را Globetech را قطع کرد و این شرکت نیز اعلام داشت دیگر برای اپل فعالیت‌های تحلیلی انجام نمی‌دهد.

پیش از پایان همکاری اپل با این شرکت تحلیل داده، گزارشی توسط گاردین منتشر شد که نشان می‌داد اپل در حال سو استفاده از داده‌های شخصی کاربران خویش است. در این گزارش یک کارمند ناشناس اعلام کرد که کارمندان بیش‌تر اطلاعات خصوصی افراد، نظیر اطلاعات محرمانه پزشکی، مبادلات مواد مخدر و هم‌چنین صداهای مربوط به روابط زناشویی را گوش می‌دادند. پس از انتشار این گزارش، اپل فعالیت‌های مرتبط با بهبود کارایی سیری به وسیله پردازش و تحلیل انسانی را کنار گذاشت.

اپل اعلام کرده است که روند کنونی را کنار می‌گذارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که داوطلبانه در این گونه فعالیت‌ها شرکت داشته باشند. در اطلاعیه این شرکت آمده است:

ما اعتقاد داریم باید احترام همه کارمندان حفظ شود، این موضوع شامل کارمندان فعال در خود اپل و هم‌چنین تمام پیمانکاران همکار با ما در سراسر دنیا از جمله همکاران ایرلندی می‌شود. اپل به حفظ حریم خصوصی کاربران متعهد است، بنابراین فرایند تحلیل و درجه بندی سیری را معلق کرده‌ایم. ما بررسی کاملی بر روی فعالیت‌های خود خواهیم داشت. هم‌چنین همکاری ما با شرکا ادامه خواهد یافت و این کار انجام می‌شود تا بهترین نتیجه برای ما، شرکای ما و هم‌چنین تمامی کاربران در سراسر جهان حاصل شود.

مشخص نیست که اپل این فعالیت را تا چه زمانی معلق کرده است، با این حال حداقل تا زمان انتشار یک به‌روزرسانی و افزوده شدن امکان غیر فعال‌سازی این فرایند حالت تعلیق ادامه دارد. اپل هم‌چنین با یک پرونده قضایی مواجه است که به علت عدم اطلاع‌رسانی به کاربران مبنی بر ضبط ناخواسته صداها توسط سیری، تشکیل شده است.

منبع macrumors
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.