شکایت شهرداری تهران از اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای صدور مجوز تاکسی‌های آنلاین!

شهرداری تهران در اقدامی عجیب از اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای مجوزدهی به تاکسی‌های آنلاین شکایت کرده است در حالی که طبق ماده 87 قانون نظام صنفی این اتحادیه تنها مرجع صلاحیت‌دار برای صدور مجوز کسب و کارهای مجازی و از جمله تاکسی‌های آنلاین شناخته شده است.

0

اتحادیه کسب و کارهای مجازی از شکایت شهرداری تهران از این اتحادیه به دلیل آنچه که صدور مجوز برای تاکسی‌های انلاین اعلام شده است خبر داد.
این اتحادیه در بیانیه‌ای که به همین دلیل برای رسانه‌ها ارسال کرده با اعلام این خبر خطاب به شهردار تهران آورده است که آقای شهردار به جای مانع‌تراشی، مسیر کارآفرینان کشور را تسهیل کنید.

در این بیانیه آمده است که موضوع قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت تاکسی‌های آنلاین طی ماه‌های گذشته، یکی از موضوعات مورد بحث در رسانه‌ها بوده و در تمام این مدت از یک سو معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و از سوی دیگر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، تلاش کرده‌اند تا فعالیت این شرکت‌ها را به دلیل عدم نظارت شهرداری بر آنها، غیرقانونی جلوه دهند.

آقای شهردار به جای مانع‌تراشی، مسیر کارآفرینان کشور را تسهیل کنید!

اتحادیه ویژه کسب و کارهای مجازی در سال 96 با تشکیل جلسه توسط دادستان کل کشور، با حضور نمایندگان وزارت کشور، شهرداری، پلیس و … به عنوان مرجع اصلی مجوزدهی و نظارت بر کسب و کارهای آنلاین ایجاد شده و مجوز فعالیت تاکسی‌های آنلاین نیز توسط این اتحادیه صادر می‌شود.

نکته جالب توجه این است که نهادهای دولتی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت صمت، معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات مقررات‌زدایی، همگی طی این سال‌ها مجوز فعالیت این سامانه‌ها را به رسمیت شمرده‌اند.

اتحادیه کسب و کارهای مجازی تاکید کرده است که در این میان به نظر می‌رسد تنها شهرداری است که بدون توجه به مسیر قانونی‎ تصویب دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های آنلاین، بر خلق مجوز جدید اصرار دارد و به دنبال این است که با تحمیل هزینه اضافی به این کسب و کارها، مانعی برای رشد و توسعه آنها بتراشد.

این اتحادیه در ادامه با اعلام اینکه «خوشبختانه کارآفرینان جوان کشور وکسب وکارهای آنلاین، طی سال‌های اخیر هیچگاه در برابر مانع‌تراشی‌های اینچنینی عقب ننشسته و همواره در مسیر حرکتشان استوار و پایدار بوده‌اند» از شهرداری تهران دعوت کرده تا «به جای سنگ‌اندازی و ممانعت از حرکت کسب و کارهای مجازی، مسیر را برای کارآفرینان جوان و پرانرژی کشورمان هموار کند.»

اتحادیه کسب و کارهای مجازی در پایان بیانیه خود خطاب به شهردار تهران آورده است که: « آقای شهردار! تهران هوشمندی که به درستی می‌خواهید به سمت آن حرکت کنید، محقق نخواهد شد مگر اینکه شما به جای مقاومت در برابر رشد و توسعه کسب و کارهای تکنولوژی محور و نوآور، همراه آنها شوید و از کمک آنها برای رسیدن به این هدف استفاده کنید.»

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.