نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد میزان اشعه مضر آیفون از حد مجاز بالاتر است

گوشی‌های هوشمند تشعشاتی مضر به همراه دارند. با این حال، قوانین تولیدی باعث شده که این تشعشعات تا یک حد استانداردی کنترل شود، اما به نظر اپل از این حد عبور کرده است.

0

روزنامه شیکاگو تریبون یکی از روزنامه‌های جدی در زمینه روزنامه‌نگاری تحقیقاتی است. این روزنامه مدتی بر روی گوشی‌های هوشمند و اشعه مضر این محصولات تمرکز داشته. در تحقیقات تازه این روزنامه ذکر شده که احتمالا اشعه مضر آیفون بیش از حد مجاز است.

این روزنامه در طول تحقیقات خود با توجه به قوانین فدرال یک سری آزمایش روی گوشی‌های مختلف انجام داد. آیفون‌ها زیر یک فرمول مایع قرار داشتند که شبیه به پوست انسان است. این فرمول میزان رادیو فرکانس ساطع شده را اندازه می‌گیرد. چندین آیفون امتیاز مناسب را دریافت کردند، اما بدترین امتیاز متعلق به آیفون 7 است. اشعه مضر این محصول بیشتر از حد مجاز بود و دو برابر آن چیزی بود که اپل به دولت فدرال اعلام کرده.

آیفون X و آیفون 8 هم کمی از حد مجاز بالاتر بودند. این محصولات دو بار آزمایش شدند. بار دوم با فعال کردن سنسورهایی بود که انرژی گوشی را کاهش می‌دهد. در این تست‌ها، آیفون 8 با فاصله 5 میلیمتر از پوست در حد مجاز قرار گرفته بود، اما آیفون 7 همچنان مشکل داشت.

چه تفاوتی در تست اشعه مضر آیفون وجود داشته؟

اشعه مضر آیفون

این روزنامه در مقاله خود اعلام کرد که سیستم آزمایش و تست آن‌ها با اپل متفاوت است. اپل سیستم خود را منتشر نکرده و مشخص نیست که کجای کار آن‌ها اشتباه بوده. اپل همچنین اعلام کرده که تست دومی هم به صورت اشتباه انجام شده. این شرکت درخواست مصاحبه روزنامه را رد کرد و به سوالات نوشته شده هم تا پیش از انتشار مقاله پاسخی نداد. اما پس از انتشار مقاله، اپل این بیانیه را به اشتراک گذاشت:

تمامی آیفون‌ها، از جمله آیفون 7 کاملا توسط FCC و تمامی کشورهایی که این محصول فروخته می‌شود تایید شده‌اند. پس از بررسی و تایید کامل ادعاهایی که در روزنامه Tribune منتشر شده، دوباره اعلام می‌کنیم که محصولات ما کاملا با محدودیت‌ها سازگار هستند.

اما این مقاله در مورد اشعه مضر آیفون به همینجا ختم نخواهد شد. FCC هم اعلام کرده که قرار است دوباره این گوشی‌ها را تست کند تا از رعایت محدودیت‌ها و قوانین مطمئن شوند. در تست Tribune بسیاری از شرکت‌ها مانند سامسونگ، موتورولا و ویوو گوشی‌های تولید کرده‌اند که از تشعشعاتی بالاتر از محدودیت‌ها دارند.

چرا چنین اتفاقی رخ داده؟

برای دریافت مجوز عرضه، هم تولیدکننده گوشی هم سازمان FCC باید گوشی را تست کنند. این اتفاق باید پیش از عرضه به بازار رخ دهد. این تست برای اندازه‌گیری اشعه مضر آیفون هم رخ داده است. اما یک مشکلی در این روند وجود دارد. Tribune می‌گوید که برای دریافت مجوز تنها لازم است که یک گوشی مورد تست واقع شود. اگر این یک گوشی محدودیت را رعایت کرده بود، مجوز را دریافت خواهد کرد.

این تست‌ها گاهی اوقات در فاصله 25 میلیمتری از صورت انجام می‌شوند. Tribune برای بازسازی تست اپل، از فاصله 5 میلیمتری استفاده کرده. البته که اکثر مردم گوشی را در فاصله 2 میلیمتری استفاده می‌کنند.

مطمئنا تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت. اپل به مشتریان خود می‌گوید که عموما از هندزفری استفاده کنند. اگر چنین چیزی امکان نداشت، بهتر است که گوشی در فاصله 10 میلیمتری قرار بگیرد. البته در مورد آیفون 7 چنین نکته‌ای به FCC گزارش نشده بود.

اگر قصد دارید که اطلاعات بیشتری از این گزارش را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این لینک مقاله شیکاگو تریبون را مطالعه کنید. این مقاله به صورت کامل جزئیات این تست اشعه مضر آیفون را گزارش می‌کند و نکات جالبی در آن وجود دارد.

منبع MacRumors
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.