دادگاهی در چین شیائومی را از استفاده از نام MIX منع کرد

به‌تازگی یک دادگاه محلی در چین حکمی را صادر کرده است که مطابق آن شیائومی نمی‌تواند هیچ محصول دیگری با نام MIX را تولید و عرضه کند. این موضوع چالش مهمی برای محصول آینده این خانواده یعنی می میکس 4 خواهد بود.

0

سری MIX شیائومی ممکن است تا اواخر سال جاری میلادی که قرار است می میکس 4 به صورت رسمی معرفی شود، تغییرات گسترده‌ای پیدا کند. ظاهرا دادگاهی در چین حکمی را علیه شیائومی به منظور استفاده از برند MIX صادر کرده است؛ این دادگاه استفاده شیائومی از این نام را نقص قوانین استفاده از علایم تجاری می‌داند.

این حکم از آن‌جا صادر شده است که نام تجاری MIX در سال 2014 توسط یک شرکت دیگر استفاده شده است و شیائومی در سال 2016 اولین محصول خود را با این نام وارد بازار کرد. این پرونده پس از آن تشکیل شد که شیائومی مذاکره بر سر این برند تجاری را در نیمه اسفند ماه سال گذشته رد کرد. از این رو پرونده‌ای تشکیل شد که طبق ماده 69 قوانین اداری جمهوری خلق چین، شیائومی از استفاده نام تجاری MIX در محصولات خود منع شد.

بر اساس این حکم شیائومی نمی‌تواند از این نام تجاری برای هیچ‌کدام از محصولات آینده خود استفاده کند. با این حال ممکن است شیائومی به‌زودی با شرکتی که حق استفاده از این نام تجاری را در دست دارد به توافق برسد. بنابراین به احتمال قوی شاهد ادامه استفاده از نام MIX در محصولات این شرکت خواهیم بود.

شیائومی هنوز هیچ اطلاعیه‌ای را در این خصوص منتشر نکرده است. انتظار می‌رود شیائومی می میکس 4 با چیپست اسنپدارگون 855 پلاس و دوربین 108 مگاپیکسلی توسعه یافته با همکاری سامسونگ روانه بازار شود. این تلفن هوشمند هم‌چنین به فناوری شارژ بی‌سیم معکوس مجهز خواهد بود.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.