مایکروسافت رییس سابق بخش سیری اپل را به عنوان رییس بخش هوش مصنوعی استخدام کرد

بیل استزیور، مدتی پیش تیم سیری اپل را ترک کرد تا فرصتی بهتر پیدا کند. حالا این مدیر بالا‌رده جذب شرکت مایکروسافت شده است.

0

از این پس بیل استزیور قرار است که مدیر هوش مصنوعی مایکروسافت باشد. این خبر توسط The Information منتشر شده است. مدتی پیش استزیور تیم سیری اپل را پس از شش سال و نیم همکاری ترک کرد. او به دنبال فرصتی بهتر و جدید‌تر بود. حالا او سر از این شرکت ردموندی درآورده است.

نقش اصلی او، در حقیقت معاون تکنولوژی مایکروسافت است و او زیر نظر کوین اسکات، مدیر تکنولوژی مایکروسافت کار خواهد کرد. این همکاری ماه گذشته آغاز شد. تا به امروز نمی‌دانستیم دقیقا پروژه فعالیتی او چیست، اما به نظر می‌رسد که او در برنامه‌ریزی استراتژی تکنولوژی شرکت همکاری خواهد کرد. با چنین انتصابی، به نظر باید منتظر تغییراتی اساسی در ساختار کورتانا باشیم.

دوران تازه برای مدیر هوش مصنوعی مایکروسافت

کار به عنوان مدیر هوش مصنوعی مایکروسافت و همکاری در پروژه سیری تنها دستاوردهای استزیور نیست. او یک سال پس از عرضه آیفون 4S به تیم اپل اضافه شده و تیم مهندسی را از تیمی 70 نفره به تیمی 1100 نفره گسترش داد. همچنین 10 شرکت کوچک هم توسط او به اپل اضافه شدند. اضافه کردن ماشین لرنینگ مدرن به اپل و سیری هم دستاورد او است. در زمان مدیریت او سیری به 30 زبان بیشتر عرضه شد. با این حال بازسازی دوباره کورتانا یک چالش کاملا تازه و دوران تازه‌ای برای استزیور است.

اپل تصمیم گرفت که از جان جیاناندرا برای مدیریت تیم سیری استفاده کند. او پیش از این در بخش هوش مصنوعی گوگل کار می‌کرد. او پس از شروع کار، سریعا متخصصین مختلفی را در اپل استخدام کرد.

قبل از آمدن به اپل، استزیرو تیم A9 آمازون را مدیریت می‌کرد. این تیم مسئول تبلیغات، شخصی‌سازی و سرویس تشخیص تصویر آمازون بود. پیش از آن هم او در آمازون و آلتاویستا در زمینه جستجو و مسیریابی فعالیت داشت. چنین فعالیتی به او اجازه می‌دهد که تغییراتی اساسی در بینگ هم ایجاد کند. بینگ و کورتانا هر دو محصولاتی هستند که نتوانسته‌اند به رقابت با سیری و گوگل بپردازند.

 

منبع Venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.