چیپست Kirin 990 هواوی از فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد

به تازگی برخی منابع نزدیک به شرکت هواوی فاش کرده‌اند که چیپست Kirin 990 به احتمال زیاد با ارتقا عملکرد جزئی در بخش پردازشی و پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه در نمایشگاه فناوری برلین معرفی خواهد شد.

0

هواوی همیشه وقت در سال‌های اخیر، از تراشه‌های پرچم‌دار سری کرین در نمایشگاه IFA رونمایی کرده است. حال با توجه به نزدیک شدن به موعد آغاز به کار IFA2019، شاهد انتشار اخباری مبنی بر احتمال معرفی چیپست Kirin 990 با ویژگی‌هایی از جمله پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه در این نمایشگاه هستیم.

بر اساس گزارش منتشر از سوی Neowin، یکی از مدیران هوای هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در شنژن چین به صراحت تایید کرده که چیپست Kirin 990 سرانجام ویژگی تصویر برداری به صورت فوق آهسته با نرخ 60 فریم در حالت 4K را به گوشی‌های برند هواوی اضافه خواهد کرد.

هرچند گوشی پی 30 پرو نیز اکنون قادر به تصویر برداری به صورت 4K هست، با این حال رزولوشن آن بر روی 30 فریم بر ثانیه محدود شده است و اگر خواهان دسترسی به کیفیت 60 فریم بر ثانیه باشید، بایستی حالت فول اچ‌دی را انتخاب کنید.

از آنجا که غریب به یقین سری میت 30 اولین گوشی‌های مجهز به چیپست Kirin 990 هستند، بایستی آن‌ها را همچنین اولین محصولات برند هواوی با قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه بدانیم.

بد نیست که بدانید اپل اولین شرکتی بود که ویژگی فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را بر روی آیفون 8 در سال 2017 و سپس در آیفون X در سال گذشته ارائه کرد. پس از آن کوالکام نیز پشتیبانی از این کیفیت و وضوح تصویر را سال گذشته به پردازنده اسنپ‌دراگون 845 اضافه نمود.

کرین 990 همچنین اولین پردازنده 7 نانومتری ساخته شده توسط نسل جدید فناوری تابش در طول موج‌های EUV شرکت TSMC لقب گرفت است. به لطف افزایش تراکم 20 درصدی ترانزیستوری، می‌توان پیش بینی کرد که شاهد افزایش ارتقا سطح پردازشی آن نسبت به کرین 980 باشیم. هرچند هنوز هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری پیرامون عملکرد چیپست Kirin 990 منتشر نشده است، می‌توان حدس زد که ویژگی‌های آن در بخش رندر گرافیکی و هوش مصنوعی نیز پیشرفت چشم‌گیری را تجربه کرده باشد.

در سوی دیگر هرچند گوشی تاشو میت ایکس با پردازنده کرین 980 معرفی شده است، با این حال برخی از اعضای Neowin هفته گذشته به نسخه‌ای از این محصول در چین دست پیدا کرده‌اند که به تراشه Kirin 990 تجهیز گردیده است؛ از این رو می‌توان حدس زد که میت ایکس نیز سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان از نوامبر سال جاری میلادی با قدرت گرفتن از جدیدترین تراشه هواوی به بازار عرضه گردد.

 

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.