تیم کوک خطاب به ترامپ : تعرفه جدید واردات از چین، به ضرر اپل و به نفع سامسونگ است

دونالد ترامپ روز یکشنبه یک نشست را با تیم کوک مدیر اجرایی اپل برگزار کرد، در این نشست به تاثیر تعرفه‌های جدید ایالات متحده بر واردات کالا از چین و هم‌چنین نقش این تعرفه‌ها در افزایش قدرت رقیب کره‌ای اپل یعنی سامسونگ پرداخته شد.

0

ترامپ پس از این نشست اعلام کرد که تیم کوک موضوع مهمی را مطرح کرده است. او اعلام داشته است که تعرفه‌های جدید ایالات متحده می‌توانند به اپل آسیب برسانند اما به سامسونگ کمک کنند؛ زیرا این تعرفه‌ها شامل کالاهای وارداتی از کره جنوبی نمی‌شوند.

اعمال تعرفه‌های جدید بر بیش از 300 میلیارد کالای وارداتی از چین از جمله لوازم الکترونیکی در دو مرحله در تاریخ 10 شهریور و 24 آذر خواهد بود. این درحالی است که ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی در شهریور ماه سال گذشته به توافق رسیدند.

ترامپ می‌گوید که تیم کوک استدلال قانع‌کننده‌ای داشته است، بنابراین در مورد آن فکر خواهم کرد. بازار سهام آتی نیویورک پس از این نشست با تیم کوک و صحبت‌های تازه ترامپ با رشد مواجه شد. هم‌چنین دونالد ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که تعامل با چین بسیار خوب جلو می‌رود.

مک‌بوک‌ها و آی‌فون‌های اپل تا آذر ماه سال جاری شامل تعرفه نمی‌شوند. با این حال برخی از محصولات این کمپانی نظیر اپل‌واچ، ایرپاد و هوم‌پاد اپل از 10 شهریور ماه مشمول تعرفه می‌شوند. اپل هنوز واکنشی را نسبت به این اخبار نداشته است.

 

منبع venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.