این اسکوتر برقی چینی می‌تواند به‌طور خودکار به سمت جایگاه شارژ برود!

0

شرکت چینی Segway-Ninebot که یک سازنده مشهور اسکوترهای برقی محسوب می‌شود، به‌تازگی از یک اسکوتر برقی جدیدی رونمایی کرده است که می‌تواند به صورت خودران خود را به نزدیک‌ترین جایگاه شارژ برساند. مطمئنا این قابلیت یک اتفاق مهم برای صنعت رو به رشد اشتراک‌گذاری اسکوتر است.

شرکت Ninebot اعلام کرده است که اوبر و لیفت به عنوان دو غول بزرگ صنعت حمل و نقل، در حال توسعه سیستم به‌ اشتراک‌گذاری اسکوتر خود هستند. این دو شرکت قصد دارند از اسکوترهای نیمه خودران استفاده کنند و انتظار می‌رود از اوایل سال آینده میلادی، شاهد به‌کارگیری این نوع وسایل نقلیه باشیم.

Gao Lufeng مدیریت این شرکت در مصاحبه خود با رویترز اعلام کرده است که این نوع اسکوتر برقی خودران به وسیله هوش مصنوعی و از طریق سیستم‌های ابری کنترل می‌شود. این اسکوترها می‌تواند وضعیت صنعت اشتراک‌گذاری اسکوتر را بهبود دهد.

در حال حاضر شرکت‌های اشتراک‌گذاری اسکوتر مجبور هستند به صورت دستی به جمع‌آوری اسکوترها و انتقال آن‌ها به مراکز شارژ اقدام نمایند، بنابراین استفاده از اسکوترهای جدید این شرکت می‌تواند به این سرویس‌ها کمک کند با هزینه کم‌تری اسکوترهای خود را مدیریت کنند.

سال 2015 با ادغام شدم شرکت چینی Ninebot و شرکت حمل و نقل Segway از ایالات متحده، Segway-Ninebot بی سر و صدا تبدیل به بزرگ‌ترین تامین کننده اسکوتر برقی برای غول‌های فعال در زمینه اشتراک‌گذاری اسکوتر نظیر Bird و Lime شد.

مدیریت Segway-Ninebot هم‌چنین گفته است که به اعتقاد خود اسکوترها به‌زودی جایگزین دوچرخه‌ها برای جابه‌جایی‌های کوچک می‌شوند. این شرکت هم‌چنین اعلام کرده است که قصد دارد سهام خود را در نمونه چینی بازار سهام Nasdaq که با نام STAR شناخته می‌شود عرضه کند. STAR یک بازار اوراق بهادار مخصوص به شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی چین است. صورت‌های مالی Segway-Ninebot نشان می‌دهد این شرکت در سال 2017 موفق به فروش 1.7 میلیون اسکوتر برقی شده است.

اسکوترهای خودران و هوشمند جدید حدودا 1420 دلار قیمت دارند. این درحالی است که نمونه‌های قدیمی اسکوتر با میانگین قیمت 100 تا 300 دلار به فروش می‌رسند. این اسکوتر تست‌های جاده‌ای خود را از اوایل ماه آینده میلادی آغاز می‌کند و انتظار می‌رود در سه ماهه نخست سال 2020 به صورت رسمی روانه بازار شود.

این شرکت هم‌چنین دو ربات خودران حمل بسته را نیز معرفی کرده است. یک ربات برای محیط‌های داخلی در نظر گرفته شده است و دومین مدل برای تحویل بسته در فضای خارجی استفاده می‌شود. Ninebot اعلام کرده است که استفاده از این ربات‌ها ابتدا در حوزه غذا در چین خواهد بود. این شرکت مذاکرات خود را با دو شرکت Meituan Dianping و Alibaba Group’s Ele.me آغاز کرده است که هر دو در زمینه ارسال غذا فعالیت می‌کنند. انتظار می‌رود استفاده از این ربات‌ها در نیمه اول سال 2020 فراگیر شود.

منبع autoblog

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.