2.4 میلیون آمریکایی به اپل وابستگی شغلی دارند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، این شرکت مسئولیت 2.4 میلیون شغل آمریکایی را بر عهده دارد.

0

هرچند مایکروسافت از لحاظ تعداد کارمند، بزرگ‌ترین شرکت در جهان محسوب می‌شود، با این حال اپل اغلب کسب و کار خود را به ایالات متحده منتقل کرده، از این رو اکنون 2.4 میلیون آمریکایی به این شرکت وابستگی شغلی دارند.

از این تعداد 450 هزار نفر در هزاران شرکت آمریکایی که مسئول تامین قطعات یا اسمبل کردن قطعات گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوترهای اپل را بر عهده دارند مشغول به کار هستند.

در این کشور 9000 تأمین کننده قطعات الکترونیکی وجود دارد و سازنده کامپیوترهای مک اعلام کرده است که در سال 2018 مبلغ 60 میلیارد دلار با آن‌ها مبادلات مالی داشته است. اپل در حالی اقدام به انتشار چنین آماری کرده که جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده وارد فاز جدیدی شده است.

ساکنین کوپرتینو می‌خواهند به ترامپ اثبات کننده که فرضیه تولید اغلب محصولات این کشور در چین درست نبوده و اعمال تعرفه بر روی آیفون یا آی‌پدهای تولید شده در چین به ضرر شرکت‌های فعال در ایالات متحده تمام خواهد بود.

بدیهی است که بسیاری از قطعات جزو و مواد اولیه تولید قطعات الکترونیکی از کشورهای مختلف تامین شده و سرانجام توسط شرکت‌های خرد در ایالات متحده مونتاژ می‌شوند. البته این رویه به تازگی تغییر کرده و Apple اغلب قطعات مصرفی خود را از شرکت‌های هندی تامین می‌کند.

اپل یک فعال در حوزه اشتغال زایی در ایالات متحده است

این شرکت به طور مستقیم در 50 ایالت 90 هزار نفر استخدام می‌کند. این شرکت همچنین در نظر دارد طی پنج سال آینده 20 هزار نفر دیگر آمریکایی را به کار گیری کند. این تنها بخشی از طرح اپل بوده که تا سال 2023 بیش از 350 میلیارد دلار بر روی آن سرمایه گذاری خواهد کرد. شاید جالب باشد که بدانید این پول نقدی است که Apple در اروپا انبار کرده بود، اما وقتی دولت ترامپ مالیات این معاملات را کاهش داد، در آمریکا سرمایه گذاری خواهد شد.

در کنار 540 هزار کارمند اپل و کسانی که در تأمین قطعات مشغول به کار هستند، باقیمانده 2.4 میلیون نفر را توسعه دهندگان شخص ثالث وابسته به اکوسیستم‌های این شرکت تشکیل می‌دهند. درنهایت بد نیست که بدانید صرفا در دو سال اخیر، 325 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به جمع افرادی که توانسته‌اند از طریق اپل کسب درآمد کنند اضافه شده است.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.