عرضه میت ایکس اولین گوشی با صفحه‌نمایش تاشو هواوی برای بار دوم به تاخیر افتاد

آن‌گونه که به نظر می‌رسد هنوز فناوری‌های موجود برای تولید گوشی‌های تاشو قابل اعتماد نیستند، چراکه بعد از قرار گرفتن سرنوشت عرضه گوشی گلکسی فولد سامسونگ در هاله‌ای از ابهام، هواوی نیز برای دومین بار از تأخیر در زمان عرضه میت ایکس به بازار خبر داد.

0

بر این اساس هواوی به تازگی در اطلاعیه رسمی اعلام کرده که امکان عرضه گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو میت ایکس تا شهریورماه وجود ندارد. این گوشی جدید و پرچم‌دار در ابتدا قرار بود در خرداد ماه به بازار عرضه شود، با این حال پس از بازخوردهای منفی از ارائه محدود گلکسی فولد، شرکت چینی رویه محتاطانه‌تری در پیش گرفت.

اگر به خاطر داشته باشید، هر دو شرکت سامسونگ و هواوی از اولین نسل از گوشی‌های هوشمند تاشو خود با نام‌های گلکسی فولد و میت ایکس در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی کردند. هرچند قرار بود به فاصله تنها چند ماه پس از زمان معرفی شاهد عرضه همگانی این گوشی‌های گران قیمت باشیم، با این حال به دلیل مشکلات به وجود آمده پیرامون مقاومت نمایشگر به کار رفته در آن‌ها، سرنوشت عرضه هر دو گوشی در حالت از ابهام قرار گرفت.

سامسونگ چند روز پیش از عرضه رسمی گلکسی فولد آن را برای کارشناسان فناوری ارسال کرد. طولی نکشید که تعداد زیادی از آن‌ها دچار مشکل صفحه‌نمایش شدند. سامسونگ ابتدا جدا کردن لایه محافظ پلاستیکی صفحه‌نمایش را دلیل مشکل اعلام کرد اما ظاهراً این مشکل حتی در گلکسی فولد برخی کاربران که این لایه را جدا نکرده‌اند نیز تکرار شد. هرچند می‌توان پیش بینی کرد که نمایشگرهای تاشو نقشه راه آینده بازار گوشی‌های هوشمند را ترسیم می‌کنند، با این حال شرکت‌های سخت افزاری در ساخت محصولاتی با این ویژگی هنوز قابل اعتماد عمل نکرده‌اند.

در سوی دیگر هرچند هواوی از علت ارائه به وجود آمدن این تأخیر در زمان عرضه سخنی به میان نیاورده است، با این حال می‌توان حدس زد که شرکت چینی برای انجام آزمایش‌های بیشتر بر روی میت ایکس و پیشگیری از رخ دادن شرایط مشابه با گلکسی فولد سامسونگ، به زمان بیشتری احتیاج داشته است.

البته این احتمال هم وجود دارد که با قرار گرفتن نام هواوی در فهرست شرکت‌های تحریم شده از سوی ایالات متحده، شرکت چینی در استفاده از سرویس و فناوری شرکت‌هایی مانند گوگل و ARM با مشکلاتی مواجه شده که خود دلیل تأخیر در عرضه میت ایکس هستند.

زمان عرضه نهایی میت ایکس

پس از انتشار این گزارش، هواوی در تماس با وب‌سایت TechRadar، تصریح کرده که میت ایکس اولین گوشی با صفحه‌نمایش تاشو شرکت چینی نهایتاً تا آبان ماه به بازار عرضه می‌گردد.

ایجاد تأخیر مجدد زمانی دو ماهه در عرضه میت ایکس همچنان می‌تواند امید دستیابی نهایی به این دستگاه را زنده نگاه دارد، چراکه در ابتدا قرار بود شاهد حضور اولین گوشی هوشمند هواوی با نمایشگر دوگانه در خردادماه در بازار باشیم. به هر حال هرچند منبع خبر مدعی است که گوشی مذکور زودتر از آبان ماه عرضه نخواهد شد، با این حال هواوی مسر است تا پایان سال جاری میلادی آن را به بازار ارائه کند.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.