اسمو موبایل 3 دی جی آی (DJI Osmo Mobile 3) معرفی شد؛ سبک‌تر، کوچک‌تر و تاشو!

شرکت چینی دی جی آی ساعاتی پیش از سومین نسل استابلایزرهای خود به نام اسمو موبایل 3 رونمایی کرد. این محصول با توجه به داشتن یک طراحی تاشو قابلیت حمل بسیار بالایی دارد.

0

دی جی آی که یک تولیدکننده معروف لوازم جانبی دیجیتالی است، به تازگی از سومین نسل گیمبال‌های خود به نام اسمو موبایل 3 رونمایی کرده است. این محصول یک تثبیت کننده تصویر دستی (استابلایزر) برای گوشی‌های هوشمند است که در نسخه جدید امکانات تازه‌ای را به همراه دارد. هم‌چنین دی جی آی برای افزایش ظرفیت جابه‌جایی، این گیمبال را به صورت تاشو طراحی کرده است.

اسمو موبایل 3 با قیمت 119 دلار عرضه شده است. این محصول هم‌چنین با یک پک ویژه شامل یک کیف نگهدارنده و یک سه‌پایه فروخته می‌شود که 139 دلار قیمت دارد.

اسمو موبایل 3

نسل سوم اسمو موبایل، کوچک‌تر و کوتاه‌تر از نسخه‌های قبلی خود است. بنابراین نگهداشتن آن در دست برای مدت زمان طولانی راحت‌تر خواهد بود. با این حال دی جی آی برای دست یافتن به این ابعاد، امکانات و کلیدهای این دستگاه را حذف نکرده است، بلکه حتی کلید trigger از اولین نسل را در این نسخه نیز مشاهده می‌کنیم.

دی جی آی اعلام کرده است که کنترل این دستگاه ساده‌تر شده است، بنابراین امکان استفاده از آن با یک دست آسان‌تر از گذشته است. هم‌چنین طراحی تاشو این گیمبال امکان استفاده از پورت‌های تلفن هوشمند را برای دسترسی به شارژر و یا میکروفون خارجی به ارمغان آورده است. باتری مورد استفاده Osmo Mobile 3 هم‌چون نسخه قبلی توانایی 15 ساعت شارژدهی مداوم را دارد. هم‌چنین شارژ این دستگاه در نسل سوم از طریق پورت USB نوع C انجام می‌گیرد.

اسمو موبایل 3

افزایش قابلیت جابه‌جایی با توجه به درخواست و شکایات کاربران پیرامون این موضوع در نسخه‌های پیشین، به وسیله طراحی دستگاه به صورت تاشو امکان پذیر شده است. هم‌چنین DJI اعلام کرده است که برخی کاربران اعلام داشته‌اند که تغییر حالت از عمودی به افقی و برعکس در نسل‌های قبلی چندان ساده نیست. از این رو در نسل جدید این مشکل برطرف شده است و کاربران با سه بار فشردن کلید Mode می‌توانند به صورت خودکار حالت دستگاه را از افقی به عمودی و برعکس تبدیل کنند.

هم‌چون گیمبال Ronin SC و تانک اسباب بازی RoboMaster S1، دی جی آی در اسمو موبایل 3 نیز برخی از قابلیت‌های طراحی شده برای هواپیماهای بدون سرنشین خود (drone) را از طریق اپلیکیشن Mimo اضافه کرده است. از جمله این امکانات می‌توان به Active Track اشاره کرد که سامانه ردیاب تصویری کامپیوتری دی جی آی است. هم‌چنین می‌توانیم ویژگی‌های دیگری نظیر تایم-لپس، هایپرلپس، پاناراما، کنترل به وسیله ژست‌های حرکتی و حالت داستانی (story mode) را در اسمو موبایل 3 مشاهده کنیم.

اسمو موبایل 3

دی جی آی بیش‌تر به خاطر ساخت هواپیمای بدون سرنشین شناخته می‌شود. با این حال زمان نسبتا زیادی است که این شرکت محصول جدیدی را در آن دسته معرفی نکرده است. دی جی آی در سال 2019 تمرکز خود را بر توسعه محصولات از دسته‌بندی‌های گوناگون و هم‌چنین به‌روزرسانی محصولات پیشین خود گذاشته است. گیمبال Ronin SC یک محصول مقرون به صرفه و قابل حمل است که دی جی آی در سال جاری آن را برای استفاده توسط دوربین‌های بدون آینه معرفی کرده است. تانک اسباب‌بازی RoboMaster S1 نیز یک محصول آموزشی است که ویژگی‌های جالب توجهی دارد. اگرچه دی جی آی ورود زودتری به عرصه استابلایزرها داشت، اما هم‌اکنون این شرکت یک رقیب برای GoPro محسوب می‌شود. این شرکت چینی در حال حاضر مشغول توسعه عینک‌های سری FPV و هم‌چنین دوربین‌های بسیار کوچک برای استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین است. اسمو موبایل 3 تنها یکی از تلاش‌های دی جی آی برای گسترش محصولات مصرفی خود در دنیای دوستدار تکنولوژی امروز است.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.