گلکسی نوت 10 پلاس 5G مقام اول بنچمارک دوربین DxOMark را از پی 30 پرو هواوی ربود

بسیاری از خریداران گوشی‌های هوشمند اهمیت زیادی به دوربین آن می‌دهند. اگر قصد خرید نوت 10 پلاس را دارید، این گوشی توانسته امتیاز مناسبی در زمینه دوربین خود کسب کند.

0

وبسایت DxOMark به گوشی‌های مختلف در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری امتیاز می‌دهد. به تازگی نتایج بنچمارک دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G در این وبسایت منتشر شده است. اگر به دنبال خرید این گوشی هستید و دوربین آن برای شما مهم است، باید با خیال راحت این گوشی را سفارش دهید، چون DxOMark بهترین امتیاز را به این گوشی داده است.

در حال حاضر گلکسی نوت 10 پلاس 5G امتیاز 113 را توانسته از این وبسایت کسب کند. گوشی قبلی که امتیاز بهتری داشت پی 30 پرو بود که با 112 امتیاز در صدر جدول بود. حالا پرچمدار سامسونگ جای غول هواوی را گرفته است. دوربین سلفی این گوشی هم نتایج خوبی را کسب کرده و با کسب 99 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

امتیازی که DxOMark به گوشی‌ها می‌دهد یک امتیاز قابل اطمینان است. این وبسایت بر اساس 1500 تصور و بیش از 2 ساعت ویدیو، توانایی یک دوربین را می‌سنجد. متخصصین این وبسایت در فضاهای داخلی و استودیویی مشخص شده و فضاهای خارجی تصاویر را ثبت می‌کنند و سپس آن‌ها را بررسی می‌کنند.

بهترین امتیاز برای دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G

نوت 10 پلاس یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارد. دیافراگم این دوربین متغیر و بین f/1.5 تا f/2.4 است. این دوربین لرزشگیر اپتیکال هم درون خود دارد. در کنار این دوربین، یک دوربین اولتراواید 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 هم تصاویر دور شما را ثبت خواهد کرد. این مجموعه دوربین، یک سنسور ToF هم دارد. از نظر سخت‌افزاری تفاوت زیادی بین این گوشی و گلکسی اس 10 5G وجود ندارد. اما سامسونگ موفق شده که با دستکاری الگوریتم پردازش، بهبود عظیمی در دوربین این گوشی اعمال کند.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G

در زمینه تصاویر ثابت، دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G توانست امتیاز 118 را کسب کند. این امتیاز باعث می‌شود که گوشی در رده دوم و پشت هواوی پی 30 پرو باشد. نورپردازی‌ها دقیق و منظم هستند و با شرایط مختلف نوری سازگار خواهد بود.

محدوده دینامیک تصاویر هم بالا است. جزئیات سایه‌ها و روشنی‌ها به خوبی ثبت خواهد شد. زوم اپتیکال این گوشی دو برابر است. با این زوم جزئیات به صورت خوب و بادقت ثبت می‌شوند. دیافراگم بازتر هم باعث شده که بوکه‌ها بزرگ‌تر باشند و نور بیشتری جذب سنسور شود.

ویدیو گرافی با دوربین نوت 10 پلاس

دوربین نوت 10 پلاس در زمینه ویدیوگرافی هم شرایط مناسب دارد. این گوشی امتیاز 101 را کسب کرد. رنگ‌ها دقیق و زنده هستند. نورپردازی هم منظم است. این دستگاه می‌تواند جزئیات فراوانی را در حالت 4K ثبت کند. اتوفوکوس در این حالت هم بسیار سریع و دقیق است. اگر قصد دارد که بیشتر با اطلاعات این آزمون آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به این لینک مراجعه کنید.

فعلا که در عملکرد کلی، نوت 10 پلاس 5G بهترین امتیاز را دارد و صدر جدول را از آن خود کرده است. با این حال در چند ماه آینده ممکن است شرایط تغییر کند. یک پرچمدار تازه ممکن است جایگاه این گوشی را تغییر دهد. آیفون جدید، پیکسل 4 یا میت جدید همگی توانایی عملکرد بهتر را دارند.

منبع AndroidAuthority Sammobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.