نایکی یک استارتاپ هوش مصنوعی را خریده که پیش‌بینی می‌کند مشتریان چه می‌خواهند!

ارزش بازار نایکی از 100 میلیارد دلار گذشته و همین نشانی بر موفقیت شرکت است. اما نایکی قصد دارد که دانش خود از بازار را گسترش دهد.

0

ارزش بازار یک شرکت به میزان تبادلات روزانه و میزان سهام موجود در بازار آن شرکت اشاره دارد. نایکی توانسته که در چند سال اخیر و مخصوصا بعد از سقوط 2008 ارزش سهام و ارزش بازار خود را افزایش دهد. در حال حاضر این ارزش بالاتر از 100 میلیارد دلار است. این شرکت حالا به تازگی استارتاپی را خریداری کرده که می‌تواند درآمد عظیمی برای نایکی کسب کند. استارتاپ هوش مصنوعی نایکی به این شرکت اجازه می‌دهد که روند آینده بازار را پیش‌بینی کند.

نایکی به تازگی اعلام کرد که استارتاپ Celect را خریداری کرده است. این استارتاپ در بوستون ماساچوست واقع شده است. Celect در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارد و به نایکی کمک خواهد کرد که سرویس آنالتیک و پیش‌بینی بازار قوی‌تری داشته باشد.

استارتاپ هوش مصنوعی نایکی دستاورد MIT است

همانند بسیاری از استارتاپ‌هایی که در بوستون قرار دارند، Celect هم دستاوردی از دانشگاه MIT است. این شرکت دو بنیان‌گذار دارد که هر دو پروفسورهای MIT هستند و در این دانشگاه تدریس می‌کنند. اما این سیستم تازه چگونه فعالیت می‌کند؟

در ابتدا باید میزان زیادی اطلاعات برنامه‌ریزی شده و اطلاعات بدون برنامه که از سوی فروشندگان جمع‌آوری شده را به خورد این سیستم داد. سپس سیستم به شما یک سری داده محاسبه شده را ارائه می‌دهد. این داده‌ها می‌تواند اطلاعات مختلفی را به فروشندگان و مخصوصا نایکی ارائه دهد. نایکی می‌تواند با این داده‌ها، خط تولید خود را تغییر دهد و نسبت به روند بازار محصولات خود را خلق کند. این باعث خواهد شد که سوددهی این شرکت از 36.4 میلیارد دلار سال پیش، بیشتر شود.

اریک اسپرونک، که به عنوان افسر اجرایی نایکی فعالیت می‌کند، در این باره گفت:

با بیشتر شدن درخواست برای محصولات نایکی، ما باید آینده‌نگر باشیم و بر اساس داده‌های موجود بر روی رفتار مصرف‌کنندگان تمرکز کنیم. بدین شکل می‌توانیم در اندازه‌ای بزرگ به مشتریان به صورت شخصی‌تر خدمات‌رسانی کنیم.

همچنان جزئیات قرارداد بین دو شرکت مشخص نیست. نایکی اعلام نکرده که چقدر برای این شرکت هزینه کرده است. اما استارتاپ Celect از زمان شروع کار خود بیش از 30 میلیون دلار از چندین صندوق سرمایه‌گذاری دریافت کرده است. به همین خاطر مطمئنا باید با رقمی بیشتر از 30 میلیون دلار روبرو باشیم. رقمی که ممکن است چندبرابر هم باشد.

 

منبع TechCrunch
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.