شاسی بلند بوگاتی طراحی شده و منتظر چراغ سبز است

به نظر می‌رسد که بوگاتی به دنبال طراحی یک خودرو کراس‌اوور است. این شرکت پیش از این تاکید کرده بود که چنین محصولی از سوی بوگاتی خلق نخواهد شد، اما انگار معادلات بازار کمی تغییر کرده.

0

چندین ماه پیش، استفان وینکلمن، مدیر اجرایی بوگانی اعلام که کرد هیچ SUV و خودرو شاسی بلندی از سوی بوگاتی عرضه نخواهد شد. اما چند ماه بعد گزارشاتی از تلاش بوگاتی برای تولید یک خودرو کراس‌اوور اسپورت منتشر شد. در حقیقت پس از بیانیه ابتدایی، شرکت بوگاتی مجبور شد که زبان تبلیغاتی خود را کمی تغییر دهد. با اطلاعاتی که حالا در اختیار داریم، می‌دانیم که خودرو شاسی بلند بوگاتی در دست تولید است و طراحی آن کامل شده است.

برگ جدید شاسی بلند بوگاتی

بوگاتی نام‌های مختلفی را ممکن است برای محصول جدید خود در نظر بگیرد. خودرو اسپورت، SUV یا کراس‌اوور. اما ما این خودرو را با نام شاسی بلند بوگاتی خواهیم داشت. این خودرو قرار است که الکتریکی باشد. برای رساندن قدرت کافی، بوگاتی از ریماک کمک گرفته است. قرار است که هر سال تنها 600 نسخه از این خودرو طراحی و عرضه شود. طراحی این خودرو سه‌دره کامل شده و شرکت به برخی خریداران احتمالی طراحی را نشان داده و آن‌ها هم خودرو را پسندیده‌اند.

این پروژه فعلا نیازمند زمان بیشتر است. در زمینه الکتریکی بودن مطمئن هستیم و وینکلمن هم این موضوع را کاملا تایید کرده است. تیراژ خودرو ممکن است بین 600 تا 800 باشد و همه چیز بستگی به درخواست ولکسواگن دارد. در حقیقت مدتی پیش ولکسواگن هم سری به خط تولید بوگاتی زده و طراحی این محصول را بررسی کرده. به گفته وینکلمن برخورد آن‌ها مثبت بوده اما هنوز تصمیم قطعی صادر نشده است. به خاطر نبود یک تصمیم قطعی، پس بودجه‌ای هم فعلا برای ادامه کار وجود ندارد. اما این یک فاز موقتی است و مطمئنا در چند ماه یا سال آینده شاید شاسی بلند بوگاتی خواهیم بود.

کایرون کروکی

شاسی بلند بوگاتی

خودرو شاسی بلند بوگاتی تنها جایی نیست که این شرکت از بیانیه پیشین خود فاصله گرفته. در زمینه کایرون هم این اتفاق مدتی پیش رخ داد. وینکلمن در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که اصلا سمت کروکی و کانورتیبل کردن کایرون نخواهد رفت. اما پس از گذشت چندین ماه به نظر می‌رسد که کایرون گرند اسپرت دوباره در مراحل بازمهندسی است. این بازمهندسی برای ایجاد یک بدون سقف است.

تمامی این بیانیه‌ها و جواب‌های قطعی نشان می‌دهد که بوگاتی انعطاف فراوانی دارد. البته مشخص است که وینکلمن به عنوان مدیر اجرایی این شرکت خیلی قدرت تصمیم‌گیری مشخص ندارد و این شرکت جوابگوی بالا دستی‌های خود است. باید چند ماه آینده را صبر کنیم و ببینیم این شرکت چه سورپرایزی برای علاقه‌مندان به خودرو دارد.

 

منبع Autoblog
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.