اولین تلویزیون هوشمند آنر با سیستم عامل هارمونی هواوی معرفی شد

برند آنر که یکی از زیرمجموعه‌های هواوی به شمار می‌رود، به‌تازگی از اولین تلویزیون هوشمند خود رونمایی کرده است. این تلویزیون هوشمند از نمایشگری 55 اینچی با وضوح 4K استفاده می‌کند.

0

هواوی به‌تازگی از اولین محصول مبتنی بر سیستم عامل هارمونی که توسط خود این شرکت توسعه یافته است رونمایی کرد. این محصول هم‌چنین اولین تلویزیون این شرکت است که تحت برند آنر روانه بازار می‌شود. همان‌طور که هواوی توضیح داده است هارمونی یک سیستم عامل جامع است که از دستگاه‌های IoT هم‌چون نمایشگرهای و بلندگوهای هوشمند و گجت‌های پوشیدنی پشتیبانی می‌کند.

George Zhao مدیریت آنر اعلام کرده است تلویزیون هوشمند آنر که آنر ویژن نام دارد، تنها یک وسیله برای تماشای تلویزیون نیست. بلکه این دستگاه یک مرکز اطلاعات و کنترل انواع دستگاه‌های متصل به خود است.

هواوی مدت‌هاست در حال توسعه یک سیستم عامل اختصاصی برای خود است. هدف از ساخت این سیستم عامل ادامه فعالیت این شرکت در صورت تحریم شدن و عدم امکان استفاده از سیستم عامل اندروید است. هم‌چنین پس از اعمال محدودیت بر هواوی، شرکت‌های آمریکایی زیادی همکاری خود را با این تولیدکننده چینی تعلیق کردند.

تلویزیون هوشمند آنر

تلویزیون هوشمند آنر از چیپست‌های ساخته شده توسط هواوی استفاده می‌کند. کاربران آنر ویژن می‌توانند از تلفن و تبلت هوشمند خود برای جستجوی برنامه در این تلویزیون استفاده کنند. امکان همگام سازی تلفن همراه برای تایپ کردن و استفاده از آن در آنر ویژن و نمایش پروژه‌ها بر روی این تلویزیون، از دیگر امکانات تلویزیون هوشمند آنر است. نسخه پرو این تلویزیون که قیمت بیش‌تری دارد از یک دوربین پاپ‌آپ با وضوح 1080p جهت برقراری تماس تصویری استفاده می‌کند. این دوربین با مجهز بودن به قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند امکاناتی نظیر تشخیص چهره و تشخیص حرکات و حالات بدن را در اختیار کاربران بگذارد.

آنر ویژن در دو نسخه روانه بازار می‌شود که هر دو صفحه نمایش 4K HDR هستند. نسخه پرو تلویزیون هوشمند آنر که دو برابر نسخه پایه حافظه داخلی (32 گیگابایت) دارد با قیمت 680 دلار روانه بازار می‌شود. این تلویزیون حدودا 142 دلار گران‌تر از نسخه معمولی و پایه این تلویزیون است. پیش سفارش این دو مدل هم‌اکنون در چین آغاز شده است و انتظار می‌رود عرضه انبوه آن در بازار از تاریخ 24 مرداد آغاز شود. تاکنون مشخص نشده است که آنر ویژن در خارج از چین نیز عرضه می‌شود و یا تنها مختص به بازار این کشور است.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.