هواوی پیش‌بینی می‌کند پوشش جهانی شبکه 5G تا سال 2025 به 58 درصد می‌رسد

شرکت هواوی روز جمعه در کنفرانس توسعه دهندگان خود، در کنار معرفی سیستم عامل اختصاصی هارمونی، اطلاعاتی پیرامون گزارشی جدید Global Industry Vision را هم رسانه‌ای کرد که روند توسعه چند فناوری برتر روباتیک،zero searches، اقتصاد همزیستی، همکاری انسان و ماشین و شبکه  5G را شرح می‌دهد.

0

بر اساس اعلام شرکت هواوی پیش‌بینی می‌شود مشترکان جهانی فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده AR / VR تا سال 2025 به 337 میلیون برسند و شرکت‌هایی که به صورت سازمانی از این فناوری ها استفاده کنند نیز 10 درصد افزایش پیدا کند. هواوی با استناد به این گزارش همچنین مدعی است که تا سال 2025 پوشش جهانی شبکه 5G به بیش از 58 درصد افزایش پیدا کند.

تعداد کاربران اینترنت تا سال 2025 به 6.2 میلیارد نفر خواهد رسید

در آن زمان فراگیر شدن و همگرایی استفاده از فناوری 5G، نمایشگرهای 4K پلاس، واقعیت مجازی و افزوده و هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند تجربه جدیدی را به افراد منتقل می‌کند، بلکه باعث می‌شود عموم افراد به شکل بی‌سابقه‌ای بتوانند در جهت افزایش بهره‌وری و ارتقا عملکرد صنایع با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در گزارش هواوی همچنین به اهمیت شبکه‌های اجتماعی اشاره ویژه‌ای شده است، طوری که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025، تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به 6.2 میلیارد نفر خواهد رسید، بنابراین در آن زمان شرکت‌های تولید کننده کالا و محصول می‌توانند بر اساس دادهای جمع آوری شده بر اساس علایق / لایک ها و شخصیت‌های کاربران خود در شبکه های مجازی بهترین محصول را ارائه کنند.

جستجوی صفر چیست!؟

هواوی همچنین در گزارش خود در مورد مفهوم جستجوی صفر صحبت کرده است. روزانه عملکرد ما در فضای مجازی و حتی فضای حقیقی توسط میلیون‌ها دستگاه دارای سنسورهای مختلف نظارت می‌شود از این رو می‌توان در کسری از ثانیه با پردازش اطلاعات جمع آوری شده از طریق به خصوصیات فردی افراد و علایق آنها دست پیدا کرد..

جستجوهای آینده بدون دکمه خواهد بود، شبکه‌های اجتماعی الگویی از رفتار و علایق ما هستند، از این رو احتمالاً در آینده شاهد ظهور صنعتی با نام نگهداری جستجوی صفر خواهیم بود.

در مورد برنامه‌های کاربردی روباتیک، این شرکت انتظار دارد که روبات‌ها بتوانند نقش چندجانبه ای را در چندین موقعیت در محل کار، به ویژه در سناریوهای کاری پرخطر، با تعداد دفعات زیاد و با دقت بالا ایفا کنند. ربات‌های صنعتی تا سال 2025 می‌توانند در نقش کارمندان تولیدی کار کنند.

هر 103 ربات جایگزین 10 هزار کارگر در بخش‌های تولیدی

بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که هر 103 ربات بتواند جایگزین 10 هزار کارگر در بخش‌های تولیدی شود. GIV همچنین میزان ضریب نفوذ جهانی ربات‌های خانگی را 14 درصد پیش‌بینی می‌کند.

در ادامه این گزارش ذکر شده که تا سال 2025 بیش از 97 درصد از شرکت‌ها بزرگ از فناوری هوش مصنوعی به منظور افزایش بهره‌وری سرویس و محصولات خود استفاده کنند. هواوی همچنین پیش‌بینی کرده که تعداد گوشی‌های هوشمند تولید شده تا سال 2025 به 1.6 بیلیون عدد برسد!

این گزارش همچنین در مورد سیستم های حمل و نقل هوشمند صحبت می‌کند که افراد، وسایل نقلیه و زیرساخت ها را به هم متصل می‌کند. ایجاد تراکم صفر، واکنش سریع اضطراری و سایر کارکردها برای روان‌تر شدن زندگی از جمله مباحث این حوزه هستند. درنهایت پیش‌بینی می‌شود که تا آن زمان 15 درصد از وسایل حمل و نقل از فناوری اتصال دائم به شبکه یا همان Cellular Vehicle-to-Everything بهره مند شوند.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.