میت 30 لایت می‌تواند اولین گوشی با سیستم عامل اختصاصی هواوی باشد

خبرهای منتشر شده حاکی از آن هستند که به احتمال بسیار زیاد هواوی میت 30 لایت اولین گوشی هوشمند با سیستم عامل HongMeng خواهد بود.

0

هواوی توسعه سیستم عامل اختصاصی خود را از سال‌ها پیش آغاز کرده است. با این حال تا زمانی که این شرکت تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار نگرفت، نقشه دوم عملیاتی نشد. با گذشت زمان وضعیت رابطه هواوی و دولت ترامپ رو به بهبودی رفت، با این حال به‌نظر می‌رسد هواوی کاملا مصمم است تا میت 30 لایت را به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل HongMeng تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار کند.

مطابق خبرهایی که به‌تازگی منتشر شده است، هواوی در حال توسعه دو نسخه از میت 30 لایت است که در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) معرفی خواهند شد.

نسخه جهانی این مدل که در بازارهای اروپایی و سایر کشورهای عرضه می‌شود از اندروید Q و رابط کاربری EMUI استفاده خواهد کرد. این در حالی است که نسخه مخصوص بازار چین میت 30 لایت به سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی HongMeng OS مجهز است.

تاکنون جزییات زیادی از سیستم عامل HongMeng منتشر نشده است، با این حال انتظار داریم هواوی این سیستم عامل را به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی کند. این سیستم عامل با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های IOT سازگاری دارد. گفته می‌شود هواوی طی چند روز آینده از اولین تلویزیون هوشمند مجهز به HongMeng تحت برند آنر رونمایی خواهد کرد.

با توجه به اطلاعات درز پیدا کرده قبلی، هواوی میت 30 لایت از یک نمایشگر 6.26 اینچی استفاده می‌کند و در بخش پشتی آن یک دوربین چهارگانه با طراحی مربع شکل قرار گرفته است. مطابق اطلاعات این ماژول از یک سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی و دو سنسور دو مگاپیکسلی با کاربری نامعلوم تشکیل شده است.

هواوی میت 30 لایت

چیپست مورد استفاده در هواوی میت 30 لایت کایرین 810 خواهد بود که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. با این حال در شایعات گفته می‌شود که این گوشی هوشمند یک مدل دیگر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت. تامین انرژی مورد نیاز این تلفن همراه بر عهده یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.