سامسونگ در تمام رویداد گلکسی نوت 10 خود یک‌بار هم به بیکسبی اشاره نکرد!

اگر رویداد مربوط به سال گذشته گلکسی نوت 9 را به یاد بیاورید، سامسونگ بخش اعظم آن را به صحبت در مورد دستیار صوتی بیکسبی اختصاص داده بود اما در رویداد امسال اوضاع تفاوت داشت. با فارنت همراه شوید…

0

دیشب و در خلال رویداد معرفی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ هیچ‌کس حتی برای یک بار هم از کلمه بیکسبی استفاده نکرد. دستیار صوتی سامسونگ که قرار بود رقیبی برای گوگل اسیستنت، سیری و الکسا باشد، در طول مراسم معرفی دیشب نه در زمان گوشی‌های نوت و نه هیچ‌کدام از محصولات دیگر شرکت کره‌ای مانند گلکسی تب اس 6 مورد بحث نبود. در زمان صحبت در مورد هیچ‌کدام از ویژگی‌های نرم‌افزاری گلکسی نوت 10 سخنی از بیکسبی به میان نیامد.

چنین حرکتی برای محروم کردن دستیار صوتی مورد بحث این شرکت که طی سالیان اخیر تلاش‌های زیادی برای تثبیت آن به عنوان دستیار اصلی گوشی‌های سامسونگ انجام شده بود، نظر تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کرد.

دلیل این توجه به غیبت بیکسبی، اهمیت بسیار زیاد آن برای سامسونگ بود تا حدی که سال پیش در همین مواقع و در همان سالن شرکت کره‌ای از نسل دوم بیکسبی با ویژگی‌ها و امکانات مختلف رونمایی به عمل آورد. مطمئنا این کار هدف‌دار انجام شده است در غیر این صورت یکی از افراد روی صحنه معرفی محصولات مختلف حتی برای یک بار هم که شده کلمه بیکسبی را بر زبان می‌آورد.

نمایشگر گلکسی نوت 10 در برابر گلکسی نوت 9

البته نشانه‌های بسیار دیگری هم وجود دارد که حکایت از کاهش توجه سامسونگ به این دستیار صوتی دارد. بر خلاف پرچمداران قبلی سامسونگ، روی گلکسی نوت 10 هیچ‌گونه دکمه اختصاصی برای بیکسبی تعبیه نشده است و برای فراخوانی آن باید به دکمه پاور گوشی رجوع کنید.

این قضیه را نمی‌دانستید چون دیشب و در جریان مراسم هیچ حرفی در مورد آن زده نشد. چنین تلفیقی از سوی سامسونگ می‌تواند تا حدودی تجربه کاربری مخصوصا زمانی که برای خاموش کردن گوشی اقدام می‌کنید را تحت تاثیر قرار دهد. احتمالا مانند آیفون‌های ایکس به بعد یک کلید ترکیبی برای این گزینه در نظر گرفته شود.

بیکسبی هنوز هم وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستیار صوتی روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ، تلویزیون‌ها و حتی یخچال‌های این شرکت هم کاربرد دارد. گلکسی هوم که یک اسپیکر هوشمند بیکسبی‌محور است جدیدا خبری از آن در هیچ‌کجا منتشر نشده است.

این اسپیکر قرار بود در اوایل امسال عرضه شود اما سامسونگ اعلام کرد که عرضه آن تا سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری تاخیر خورده است. این امکان وجود دارد که در کنفرانس ماه بعد IFA شاهد حضور آن باشیم. نظر شما در مورد دستیار صوتی بیکسبی چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.