پیکسل 4 گوگل صفحه نمایش 90 هرتزی و 6 گیگابایت رم خواهد داشت

گوگل برخلاف دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند، علاقه‌ای به حفظ اسرار و قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید خود نداشته و پس از آنکه در هفته گذشته شاهد انتشار تصاویر رندر شده از این محصول بودیم، این بار یکی از منابع نزدیک به ساکنین مانتین ویو، برخی مشخصات سخت افزاری پیکسل 4 را پیش از رونمایی رسمی فاش کرده است.

0

در این موضوع که گوگل توانسته با همکاری شرکت‌های مختلف از اچ‌تی‌سی گرفته تا سامسونگ و ال‌جی گوشی‌های هوشمند خوبی را راهی بازار کند شکی نیست، با این حال گوشی‌های سری نکسوس و پس از آن پیکسل هیچ‌گاه سهم قابل توجهی از بازار را تصاحب نکرده‌اند.

به نوعی گوگل همیشه سعی کرده در حاشیه امن ایجاد شده توسط پلتفرم موبایلی خود حرکت کرده و محصولاتی با ویژگی‌هایی تولید کند که سایر شرکت‌های سخت افزاری از آن‌ها غافل شده‌اند.   پیکسل 4

این رویه به نظر می‌رسد در پیکسل 4 هم دنبال شده و گوگل علاوه بر به کار گیری یک زبان طراحی جدید، سعی کرده با حداقل قدرت سخت افزاری محصولی تولید کند که به الگویی برای دیگر گوشی سازها تبدیل گردد.

صفحه نمایش 90 هرتزی در پیکسل 4 گوگل

به هر حال پس از آنکه یکی از اعضای تیم طراحی محصولات سری پیکسل به تازگی تصاویر رندر شده از پیکسل 4 را در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد، این بار 9to5Google، یکی از منابع نزدیک به گوگل برخی مشخصات سخت افزاری پرچم‌دار جدید این شرکت را پیش از رونمایی فاش کرده است.

بر این اساس گوشی پیکسل 4 گوگل به نمایشگری 5.7 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس تجهیز گردیده، در حالی که در مدل XL از پنلی 6.4 اینچی با رزولوشن Quad HD+ استفاده شده است. نکته‌ای که در این گزارش به آن به صورت ویژه توجه شده، نرخ رفرش 90 هرتزی هر دو پنل AMOLED گوشی‌های جدید گوگل است که اکنون با نام “Smooth Displays.” شناخته می‌شود.

اگر اهل دنیای گوشی‌های هوشمند باشید، بدون شک در جریان هستید که هرچه نرخ رفرش ریت نمایشگر بیشتر باشد، عملکرد گوشی در اجرای رابط کاربری و بازی به مراتب روان‌تر خواهد بود. البته تا پیش از این شرکت‌های مختلفی از جمله ایسوس، ریزر و حتی وان پلاس به استفاده از این ویژگی در محصولات خود روی آورده‌اند، با این حال به کار گیری از نمایشگری با این خصلت هنوز به یک استاندارد برای شناخت گوشی‌های بالا رده تبدیل نشده است.

منبع خبر همچنین مدعی است ظرفیت باتری به کار رفته در پیکسل 4 نسبت به نسل قبلی  (2800 در مقابل 2915 میلی آمپر ساعت) کاهش یافته، در حالی که عکس این موضوع برای Pixel 4 XL رخ داده و گوگل یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی را جایگزین باتری 3,430 میلی آمپر ساعتی کرده است. در سوی دیگر هر دو مدل به تراشه اسنپ‌دراگون 855 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه رم و بلندگوهای استریو تجهیز شده‌اند.

در مورد دوربین‌ها نیز گزارش شده است که پیکسل 4 دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، ردیابی فاز و لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی است. البته برخی منابع از احتمال توسعه یک سنسور جانبی همچون لنز DSLR برای این گوشی خبر می‌دهند که به صورت جداگانه راهی بازار خواهد شد.

بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده میدانیم که پرچم‌دار جدید شرکت گوگل به سیستم تشخیص چهره سه بعدی جدیدی تحت عنوان Motion Sense هم تجهیز شده که از فناوری هوش مصنوعی به منظور انجام احراز هویت استفاده میکند. این گوشی همچنین دارای سیستم ردیابی حرکات دست بوده که از طریق آن و بدون لمس گوشی می‌توان به برخی ویژگی‌ها از جمله باز کردن اپلیکیشن دوربین دسترسی پیدا کرد.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.