شیائومی قصد استفاده از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ در یک گوشی را دارد

شیائومی که چند سالی است به یکی از شرکت‌های خلاق و نوآور در بازار گوشی هوشمند تبدیل شده، در نظر دارد به زودی از اولین سنسور 108 مگاپیکسلی در محصولات خود استفاده کند.

0

بر کسی پوشیده نیست که بهره‌مندی از دوربین باکیفیت، این روزها به یکی از نقاط قوت گوشی‌های پرچم‌دار تبدیل شده است. در همین راستا نیز شرکت شیائومی می‌خواهد اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی را راهی بازار کند.

در بازار پرحاشیه و پر بازیگر گوشی هوشمند، شرکت‌های سخت افزاری می‌کوشند به روش‌های مختلفی در جهت افزایش فروش محصولات خود متوسل شوند. در این بین شیائومی قصد دارد از سنسورهای 64 و 108 مگاپیکسلی تولید شده توسط سامسونگ در محصولات آینده خود استفاده کند؛ این موضوع به طور رسمی توسط شرکت چینی و Samsung Electronics تایید شده است.

بر این اساس سنسور 64 مگاپیکسلی تولید شده توسط سامسونگ در سری ردمی و سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی با نام HMX در گوشی‌های پرچم‌دار برند شیائومی به کار گرفته خواهد شد.

لازم به یادآوری است که پیش از این نیز شاهد عملیاتی شدن بکارگیری از سنسور 64 مگاپیکسلی در یک مدل بودجه‌ای از سری ردمی بوده‌ایم که قرار است به زودی در بازار هند عرضه گردد. این سنسور از اندازه 1/1.7 اینچی بهره می‌برد و با فناوری ترکیب پیکسل‌ها، می‌تواند مانند سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز به پیکسل‌های 1.6 میکرومتری انجام وظیفه کند.

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی

در سوی دیگر توئیت‌های منتشر شده از شیائومی نشان می‌دهد که سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی 1.6 میکرو متری قادر به ثبت تصاویر با رزولوشن 12032 در 9024 پیکسل خواهد بود. البته هنگامی که خواهان ذخیره خروجی با فرمت JPEG باشید، کیفیت تصویر به 16 مگاپیکسلی کاهش پیدا خواهد کرد. ناگفته نماند که از سویی سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون مشخصات فنی دوربین مذکور ارائه نکرده است.

در هنگام عکاسی به صورت حرفه‌ای با وضوح 64 مگاپیکسلی، یک پردازشگر رنگی جداگانه از طریق فرآیندی به نام اصلاح از راه دور فعال خواهد شد که دارای زیرشاخه‌های RGB با پیکسل‌های به مراتب بزرگ‌تر از حالت عادی خواهد. احتمالا شیائومی از این دوربین در پرچمدار بعدی سری می میکس استفاده نماید.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.