هیوندای اولین خودرو خود با سقف پوشیده از پنل خورشیدی را عرضه کرد

خودروهای الکترونیکی آینده این صنعت هستند. این محصولات تولید کربن ندارند و گسترش آن‌ها کمک شگرفی به محیط زیست خواهد کرد. هیوندای هم وارد این بازار خواهد شد.

0

خودروهای الکترونیکی در حال گسترش روزافزون هستند. به عنوان مثال خودروهای تسلا توانسته‌اند سهمی سالم از بازار را کسب کنند. اما همچنان محدودیت‌ها و مشکلاتی وجود دارد. بزرگ‌ترین مشکل وجود نداشتن ایستگاه شارژ در بسیاری نقاط جهان است. به همین خاطر هیوندای یک طرح تازه را معرفی کرده است. خودروی خورشیدی هیوندای یک پنل قابل شارژ خورشیدی روی سقف خود دارد که معادلات بازار را تغییر خواهد داد.

سوناتا هیبرید با سقف خورشیدی

این خودرو سوناتا هیبرید نام دارد. در حال حاضر هیوندای این محصول را در بازار کره عرضه کرده است و باید به زودی منتظر عرضه جهانی آن باشیم. تفاوت این خودرو با دیگرهای خودروهای الکترونیکی سقف خورشیدی آن است. هیوندای امیدوار است که استفاده از چنین تکنولوژی به کاهش CO2 کمک کند و بهبود شگرفی در سیستم تغذیه خودرو ایجاد کند.

سوناتا هیبرید با سقف خورشیدی

اما خودروی خورشیدی هیوندای تمام انرژی لازم را از پنل خورشیدی نصب شده بر روی سقف خود دریافت نخواهد کرد. انتظار می‌رود که پنل‌های خورشیدی بتوانند بین 30 تا 60 درصد باتری را هر روز شارژ کنند. اگر هر روز حدود 6 ساعت خودرو ارتباط لازم را خورشید را داشته باشد، از نظر تئوری ممکن است 1300 کیلومتر به مسیر سالانه آن اضافه شود.

این یک قدم تازه است. با اینکه قدم کوچکی است، اما می‌توان گفت که هیوندای پروژه درستی را شروع کرده و گسترش آن کمک بزرگی به صنعت خودرورانی می‌کند. همچنین این پنل خورشیدی نشان می‌دهد که می‌توان راهی تازه برای تغذیه خودروهای هیبریدی ایجاد کرد.

همچنین لازم نیست که پنل‌های خورشیدی تنها در مدل‌ها لوکس و محدود استفاده شوند و خودروهای عمومی مانند سوناتا هیبرید هم توانایی استفاده از چنین تکنولوژی را خواهند داشت.

جهان به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود. مطمئنا در چند سال آینده برای حفظ محیط‌زیست باید مدل زندگی خود را تغییر دهیم و یکی از این تغییرات مطمئنا استفاده از خودروهای الکترونیکی و خورشیدی است.

منبع hyundai
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.