گوگل تمام دستگاه‌های تولیدی خود را از مواد بازیافتی خواهد ساخت

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی با خطرات بحران اقلیمی روبرو شده‌اند و بسیاری از آن‌ها در حال تغییر شیوه کاری خود هستند. گوگل قصد دارد تا با استفاده مواد بازیافتی یک تغییر گسترده ایجاد کند.

0

بحران اقلیمی بزرگ‌ترین خطر برای ادامه حیات انسان است. تاثیرات کربنی سیاره را به سمت نابودی می‌برند. شرکت‌های تکنولوژی در تلاش هستند تا تاثیر کربنی خود را کاهش دهند. برخی از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند و برخی هم شیوه طراحی محصولات را تغییر داده‌اند.

اپل در ساخت مک‌بوک ایر از آلومینیوم بازیافتی استفاده می‌کند و سامسونگ هم برای بسته‌بندی خود از مواد تجدیدپذیر بهره می‌گیرد. گوگل هم قصد دارد تا در اقدام تازه، محصولات خود را از مواد بازیافتی تولید کند.

استفاده از مواد بازیافتی در محصولات گوگل

طبق گزارشات جدید، گوگل قصد دارد که تا سال 2022 استفاده از مواد بازیافتی را وارد خط تولید اصلی خود کند. اولین قدم این برنامه جدید در جریان امسال برداشته خواهد شد. گوگل هنوز محصول در دست تولید را معرفی نکرده، اما انتظار می‌رود که برای ساخت این محصول به جای جنس پلی‌استر، از پلاستیک بازیافتی استفاده شود.

گوگل می‌گوید که محققین شرکت دو سال تمام در تلاش برای پیدا کردن راه‌حلی برای این مسئله بودند. این شرکت قصد دارد که از موادی تازه در اندازه‌ای بزرگ استفاده کند و کیفیت را کاهش ندهد. به صورت کلی احتمالا تمامی محصولات جدید از یک سوم یک بطری پلاستیکی استفاده خواهند کرد.

در ادامه راه تیم طراحی گوگل باید سه فاکتور را در نظر بگیرد. اولی دوام محصول است. باید دوام بالاتر برود تا زباله بیشتری تولید نشود. فاکتور دوم این است که تا حد ممکن باید از مواد بازیافتی استفاده شود. و در آخر، تمامی محصولاتی که توسط گوگل تولید می‌شود باید به راحتی به چرخه طبیعت بازگردند و امکان بازیافت آن‌ها وجود داشته باشد.

ارسال کالاها هم بدون تاثیر کربنی خوهد بود

ارسال کالاها و بسته‌ها هم یک میزان مشخص تاثیر کربنی دارد. اما گوگل اعلام کرده از سال آینده این تاثیر هم به صفر خواهد رسید. گوگل برنامه دقیق خود را منتشر نکرده اما احتمال می‌دهیم این شرکت از انرژی تجدیدپذیر استفاده کند و همچنین برنامه‌های درخت‌کاری گسترده‌ای را پشتیبانی کند.

گوگل می‌گوید که تعهدش به استفاده از مواد بازیافتی تازه یک شروع است. این شرکت در زمینه سخت‌افزار هنور جوان است و حالا زمان مناسبی است که این شرکت مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به محیط‌زیست از خود نشان دهد.

احتمالا در اولین قدم، اسپیکر جدید گوگل از مواد بازیافتی استفاده کند. این اسپیکر مدتی است که آپدیت نشده و نسخه جدیدی از آن عرضه نشده. پس احتمال دارد که گوگل از این محصول برای اجرای برنامه جدید خود استفاده کند. در مورد پیکسل جدید هم احتمالا این محصول ساختار بازیافتی ندارد. اما ارسال آن تاثیر کربنی ندارد. چنین قدم‌هایی از سوی گوگل قابل تقدیر است و باید انتظارات بیشتری را از آینده داشت.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.