مخترع فرانسوی بالاخره با فلایبورد خود از روی کانال مانش عبور کرد

پس از بدشانسی که بار اول گریبان مخترع فرانسوی را گرفت این بار و در تلاش دوم فرانکی زاپاتا توانست با فلایبورد خود که به نوعی یک هاوربورد قدرت گرفته از جت است از کانال انگلیس عبور کند. با فارنت همراه شوید…

0

زاپاتا با فلایبورد خود از ناحیه سانگات کشور فرانسه از زمین برخاست و در منطقه داور انگلیس بر زمین نشست و در این مسیر سرعت وی تا 170 کیلومتر بر ساعت هم رسید تا مسیر 35 کیلومتری را با موفقیت  در 22 دقیقه پشت سر بگذارد. پس از این واقعه مخترع فرانسوی در این مورد گفت:

سه سال پیش این ماشین را ساختیم و اکنون از کانال انگلیس عبور کردیم، دیوانه‌کننده است.

به گزارش روزنامه گاردین، این فرصت بدون توقف انجام نشد چون فرانکی فقط به اندازه ده دقیقه سوخت داشت و به اجبار یک جایگاه سوخت‌گیری مجدد در بین مسیر در نظر گرفته شده بود. این دومین تلاش وی برای عبور از کانال مانش یا همان کانال انگلیس بود.

حدود ده روز پیش زاپاتا در تلاش اول خود در حالی که قصد داشت روی پلتفرم سوخت‌گیری مجدد فرود بیاید به اشتباه به داخل آب افتاد. این اتفاق در پی یک اشتباه در محاسبات به فاصله چندی سانتیمتری بود که فرانکی و همکارانش از آن برای تلاش بعدی درس گرفتند. پس از این تصادف بود که زاپاتا عنوان کرد یک بار دیگر برای انجام این کار تلاش خواهند کرد اما این بار از مسیری جدید و یک پلتفرم بزرگ‌تر استفاده خواهند کرد.

تاریخچه فلایبورد مخترع فرانسوی

زاپاتا ابتدا در سال 2011 فلایبورد اولیه را اختراع کرد که به کم یک جت آبی فرد را در آسمان نگه می‌داشت. پس از آن نوبت به فلایبورد ایر رسید که به کمک چهار جت توربو به راننده اجازه می‌داد بدون اتصال هیچ قطعه دیگری به او در آسمان پرواز کند و از طریق یک کامپیوتر جزئیات سفر وی کنترل شود.

در سال 2016 او رکورد طولانی‌ترین مسیر پیموده شده با هاوربورد را شکست و با فلایبورد ایر خود مسافت 2.25 کیلومتری ساحل جنوبی فرانسه را طی کرد.

تحرکاتی از سوی آزانس دفاع فرانسه و البته دیگر شرکت‌های تولیدکننده سلاح تدافعی برای همکاری با شرکت زاپاتا صورت گرفته است. البته زاپاتا تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعالیت دارد و ریچارد براونینگ، مخترع انگلیسی، هم با هاوربورد 6 موتوره خود در این زمینه قدم‌هایی برداشته است.

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.