فیس بوک می‌خواهد دنیا بداند اینستاگرام و واتس اپ متعلق به این شرکت است!

بر اساس استراتژی ادغام و یکپارچه کردن سرویس‌های تحت تملک فیس بوک، به زودی نام دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتس اپ به ترتیب به Instagram from Facebook” و “WhatsApp from Facebook.” تغییر پیدا خواهد کرد.

0

فیس بوک را می‌توان سلطان بلامنازع شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی دانست چراکه نه تنها بزرگ‌ترین سرویس شبکه اجتماعی در جهان را اداره می‌کند، بلکه صاحب واتس اپ به عنوان محبوبترین پیام رسان موبایلی در جهان و اینستاگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر در جهان است. در همین حال به تازگی گزارشی منتشر شده که گویا فیس بوک با تغییر نام اینستاگرام و واتس اپ بار دیگر قصد دارد تملک خود بر دو سرویس مذکور را به همگان یادآوری کند!

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی منابع نزدیک به فیس بوک و حتی تایید سخنگوی این شرکت، اینستاگرام و واتس اپ از این پس با عنوان عجیب “اینستاگرام از فیس ‌بوک” (Instagram from Facebook) و “واتس‌اپ از فیس ‌بوک” (WhatsApp from Facebook) شناخته خواهند شد.

بر این اساس هرچند فیس بوک مدعی است که تغییر نام دو اپلیکیشن مذکور صرفاً در جهت شفاف سازی سرویس‌های تحت تملک این شرکت صورت خواهد گرفت، با این حال برخی معتقدند که این موضوع پیش زمینه ادغام برخی قابلیت‌های فیس، اینستاگرام و واتس اپ خواهد بود.

همان‌طور که در جریان هستید، شبکه اجتماعی فیس بوک دارای یک مسنجر اختصاصی است، در حالی که این شرکت محبوب‌ترین پیام رسان جهان یعنی واتس اپ را هم هدایت می‌کند. برخی بر این عقیده‌اند که فیس بوک به زودی فیس بوک مسنجر را بازنشسته خواهد کرد، اما از سویی خواهان هدایت استفاده کنندگان این مسنجر به سمت واتس اپ است.

فیس‌بوک پس از ماجراهای رسوایی پیرامون موسسه کمبریج آنالیتیکا با ریزش شدید اعتماد مردم و کاربران مواجه شد. این شرکت همچنین زیر ذره‌بین دخالت در انتخابات آمریکا و انتشار اخبار کذب نیز هست و کاربران کم کم به این نتیجه رسیده‌اند که فیس‌بوک دیگر محیط سالمی برای فعالیت نیست. با توجه به این حس عدم اعتماد کاربران، برخی این اقدام فیس بوک را یک خودکشی محض می‌دانند، چراکه بسیاری از عموم افراد هنوز از هدایت دو سرویس یاد شده توسط این شرکت اطلاعی ندارند. در سوی دیگر فیس بوک در زمانی تصمیم به انجام این کار عجیب گرفته که تحت نظر و تحقیقات ضد انحصاری توسط کمیسیون تجارت فدرال است.

به هر حال همان‌طور که گفته شد، تنها دلیل عقلانی تغییر نام اینستاگرام و واتس اپ، تسریع در یکپارچه سازی سرویس‌های فیس بوک و رسیدن به یک اکوسیستم یکپارچه‌تر هست. در همین راستا اخباری به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد تیم توسعه دهنده دایرکت اینستاگرام زین پس به طور موازی و در یک مکان با تیم مسنجرهای فیس بوک فعالیت خواهد کرد.

لازم به یادآوریست که فیس بوک در سال 92 پیام رسانی موبایلی واتس اپ را به مبلغ هنگفت 12 میلیارد دلار و در سال 95 اینستاگرام را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرده است. از آن زمان تا کنون هر دو سرویس مذکور به طور مستقل و در مکان‎های جداگانه توسعه یافته‎اند.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.