اینتل از اولین پردازنده‌های لپ تاپ نسل دهم خود رونمایی می‌کند

شرکت اینتل چندد ماه پیش اطلاعاتی کلی از نسل جدید پردازنده‌های جدید خود منتشر کرد، اما حالا اطلاعات کامل این سری منتشر شده است.

0

پردازنده نسل دهم اینتل در ابتدا با 11 سری مختلف عرضه خواهد شد. این سری شامل ضعیف‌ترین نسخه یعنی دوهسته‌ای i3 تا چهارهسته‌ای i7 خواهد شد. تمامی پردازنده‌ها بر پایه معماری تازه Sunny Cove طراحی شده‌اند. از این پس قرار است شماره‌گذاری و نام‌گذاری هر مدل تغییر کند و طولانی‌تر و پیچیده‌تر شود.

اینتل پردازنده گرافیکی تازه‌ای هم دارد. پردازنده گرافیکی Iris Plus این شرکت می‌تواند بازی‌های 1080 مختلفی را اجرا کند. البته که تنها نسخه‌های رده‌بالا پردازنده نسل دهم اینتل قدرت کافی را خواهند داشت. این پردازنده‌ها در پایان نام خود تگ G7 را دارند که نشانگر داشتن 64 یونیت اجرایی است. G4 تنها 48 و G1 هم 32 یونیت اجرایی در اختیار دارد.

اینتل شکل‌های مختلف دیگری هم برای دسته‌بندی دارد. مانند همیشه پردازنده‌هایی که برای دستگاه‌های نازک استفاده خواهند شد، سری Y هستند. پردازنده‌هایی که برای دستگاه‌های فوق قابل حمل هستند هم U نام دارند. سری Y نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده. ممکن است هنوز توانایی اجرای بازی‌های سنگین را نداشته باشند، اما به هر حال از سری‌های قبلی قوی‌تر هستند.

قدرت پردازش پردازنده نسل دهم اینتل

همانطور که اینتل پیش از این گفته بود، قوی‌ترین نسخه نسل جدید، تا 4.1 گیگاهرتز قدرت پردازش دارد. البته نسل هشتم تا 4.6 گیگاهرتز هم قدرت پردازش داشتند. اما نسل جدید در قسمت‌های دیگری سریع هستند. اینتل ادعا می‌کند که پردازنده جدید می‌تواند تا 18 درصد بیشتر از قبل در هر کلاک دستورالعمل بپذیرد. همین اجازه می‌دهد که با کلاک کمتر، عملیات بیشتر صورت بگیرد و در کارهای روزمره این پردازنده سریع‌تر باشد.

از نظر هوش مصنوعی و مارشین لرنینگ هم همه پردازنده‌ها دستورالعمل‌های جدیدی از اینتل دریافت کرده‌اند. عملیات‌هایی همچون پردازش عکس، بهبود تصاویر و دیگر عملیات‌های بر پایه هوش مصنوعی سرعت بالاتری خواهند داشت.

این نسل از پردازنده‌ها تا چهار درگاه از تاندربولت 3 پشتیبانی می‌کنند و پشتیبانی کاملی از نسل ششم وای‌فای دارند. در آخر هم باید اشاره کرد که معماری 10 نانومتری بدین معنا است که از هر نوع پردازنده پیشین کمپانی، این نسل جدید کارآمدتر خواهد بود و مصرف بهتری خواهد داشت.

بهبودهای پیشین اینتل پیش از این قدم‌هایی کوچک بود، اما حالا شاهد یک قدم بزرگ هستیم. انتظار می‌رود که در چند ماه آینده محصولاتی با این پردازنده‌ها عرضه شود. محصولاتی همچون Swift 5 ایسر از این پردازنده استفاده خواهند کرد.

 

منبع Engadget Venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.