تبلت گلکسی تب اس 6 سامسونگ با اسنپ دراگون 855 و قلم اس پن بهبودیافته رسما معرفی شد

سامسونگ بالاخره پس از انتشار انبوهی از شایعات و گزارش‌ها بالاخره تبلت گلکسی تب اس 6 خود را به عنوان جانشین تبلت گلکسی تب اس 4 و سرسخت‌ترین رقیب آی‌پد پرو شرکت اپل در دنیای اندروید معرفی کرد.

0

اگرچه سامسونگ در سال جاری تبلت گلکسی تب اس 5e را معرفی کرده بود  اما حالا مستقیما سراغ معرفی تب اس 6 رفته است. تقریبا بسیاری از چیزهایی که حالا در این مطلب قرار است رسما تائید کنیم پیش از این در شایعات و گزارش‌های قبلی درز پیدا کرده بود و حتی تصاویر رسمی گلکسی تب اس 6 را نیز شاهد بوده‌ایم.

تبلت گلکسی تب اس 6 سامسونگ

مشخصات فنی و قابلیت‌های تبلت گلکسی تب اس 6 سامسونگ

گلکسی تب اس 6 سامسونگ از یک صفحه نمایش 10.5 اینچی سوپر آمولد WQXGA بهره می‌برد و پردازنده هشت هسته‌ای 2.8 گیگاهرتزی اسنپ دراگون 855 با پردازشگر گرافیکی آدرنو 640 مسئولیت اصلی پردازش این تبلت را برعهده خواهند داشت.

البته چیپست این تبلت تنها نکته قابل توجه سامسونگ برای نشان دادن ارتقا مشخصات فنی آن نیست و سامسونگ در بخش رم و حافظه داخلی نیز دست پر آمده است. تبلت گلکسی تب اس 6 در نسخه پایه به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و در نسخه بالاتر به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود و در هر دو نسخه با استفاده از درگاه کارت حافظه جانبی قادر به ارتقا حافظه داخلی تا یک ترابایت خواهید بود!

گلکسی تب اس 6 اولین تبلت سامسونگ با دوربین دوگانه است

تبلت گلکسی تب اس 6 سامسونگ اولین تبلت این شرکت با ترکیب دوربین دوگانه است که شامل یک سنسور 13 مگاپیکسلی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید 123 درجه است اگر چه همچنان این باور وجود دارد که بسیاری از کاربران از تبلت به عنوان دوربین اصلی خود استفاده نمی‌کنند اما شاید با این ترکیب دیگر این باور کمرنگ‌تر شود.

تبلت گلکسی تب اس 6 سامسونگ

اس پن سامسونگ در گلکسی تب اس 6 چیزهای جدیدی بلد است!

قلم هوشمند اس پن در تبلت گلکسی تب اس 6 حالا چیزهای جدیدی آموخته و ارتقا چشمگیری پیدا کرده است. اگر چه اولین تغییر در محل قرارگیری این قلم است که حالا سامسونگ کاملا آن را در دسترس قرار داده و در قاب پشتی تبلت یک شیار وجود دارد که قلم به صورت مغناطیسی به پشت تبلت چسبیده و در عین حال خود را شارژ می‌کند!

سامسونگ اعلام کرده که تنها با ده دقیقه قرار دادن قلم اس پن در این شیار می‌توانید تا ده ساعت عمر شارژ باتری را برای این قلم هوشمند فراهم کنید. قلم اس پن تبلت گلکسی تب اس 6 دارای ویژگی‌های کنترل از راه دور با بهره‌گیری از بلوتوث استکه پیش از این در گلکسی نوت 9 شاهد آن بودیم و می‌توانید از آن به عنوان دکمه دیافراگم برای دوربین یا برای انجام کلیک در هنگام یک ارائه استفاده کنید.

سامسونگ همچنین یک قابلیت حرکتی جدید با نام S Pen Air actions را با این تبلت معرفی کرده که به شما امکان می دهد محتوای مولتی‌مدیای موجود بر روی تبلت را با آنها و از راه دور کنترل کنید حتی اگر تبلت در دستان شما نباشد.

حالا با استفاده از قلم اس پن سامسونگ بادداشت‌برداری باز هم آسان‌تر شده و دست نوشته یادداشت‌برداری شده توسط شما بر روی صفحه نمایش تبلت به راحتی می تواند به متن دیجیتالی تبدیل شود و فقط با یک ضربه به قالب‌هایی مانند مایکروسافت ورد صادر شود.

در عین حال از ویژگی کوئیک نوتز و یا اسکچز می‌توانید در هنگام تماشای فیلم با Galaxy Tab S6 بهره بگیرید و با استفاده از ویژگی شفافیت پنجره، یادداشت‌های سریع یا طرح‌های مد نظر خودتان را حتی هنگام تماشای یک فیلم بکشید و ذخیره کنید.

Galaxy Tab S6

کار به همین جا ختم پیدا نکرده و سامسونگ نسخه ارتقا یافته سامسونگ دکس را به همراه تبلت Galaxy Tab S6 عرضه کرده که با استفاده از یک دکمه اختصاصی بر روی کیبرد بوک کاور (به صورت جداگانه عرضه خواهد شد) می‌توانید تنها با فشار یک دکمه آن را فراخوان کرده و یا به کار آن خاتمه دهید.

سامسونگ می‌گوید بسیاری از کاربران تبلت گلکسی تب اس 4 کیبورد آن را نیز به طور جداگانه خریداری کرده‌اند و این شرکت برای ارتقا این کیبورد زمان صرف کرده است. کیبرد بوک کاور که با قیمت 179 دلار عرضه خواهد شد یک محل قرارگیری اختصاصی اس پن نیز بر روی خود دارد و از نظر شکل ظاهری نیز ارتقا یافته و یک صفحه لمسی به پائین آن اضافه شده است.

تبلت گلکسی تب اس 6 با ابعاد 244.5 در 159.5 در 5.7 سانتیمتری و وزن 420 گرمی با یک باتری 7040 میلی‌آمپرساعتی و شارژر سریع 15 واتی عرضه می‌شود. مارک برند AKG بر روی قاب پشتی این تبلت نقش بسته که دلیل آن استفاده از چهار بلندگوی تنظیم‌شده توسط شرکت AKG با پشتیبانی از دالبی اتمس بر روی این تبلت است.

Galaxy Tab S6

دو نکته قابل توجه دیگر بر روی این تبلت سامسونگ حذف درگاه جک 3.5 میلیمتری صدا مانند تبلت Tab S5e و همچنین استفاده از حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش بر روی آن است. تبلت Galaxy Tab S6 در سه رنگ آبی ابری، خاکستری کوهستان و قرمز گل سرخ از تقریبا یک ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

منبع Samsung
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.