کاهش 12 درصدی درآمد اپل در سه ماهه سوم سال 2019

شرکت اپل امروزآمار و ارقام درآمد سه ماهه سوم خود را منتشر کرد. ارقام تازه با اینکه حاوی سود و درآمد است، اما همچنان نسبت به پیش‌بینی‌ها کمتر شده است.

0

درآمد اپل در زمینه گوشی‌ها با کاهشی 12 درصدی روبرو است. این شرکت به تازگی درآمد سه ماهه سوم سال را منتشر کرد. در این دوره اپل 25.99 میلیارد دلار درآمد داشته. سال پیش در همین دوره اپل موفق شد که درآمدی 29.47 میلیارد دلاری را کسب کند. این یک کاهش 12 درصدی نسبت به پیش‌بینی وال‌استریت و الگوی سالیانه است.

درآمد اپل رو به کاهش است

در طول نه ماه سال جدید، اپل 109 میلیارد دلار از گوشی‌های هوشمند خود سرمایه کسب کرد. سال پیش در همین دوره این رقم 128.1 میلیارد دلار بود. این اولین بار از سال 2012 است که فروش گوشی‌های شرکت نتوانسته 50 درصد درآمد کل عملیات را کسب کند. در طول این سه ماهه، فروش گوشی‌های تنها 48.3 درصد درآمد 53.8 میلیارد دلاری را پوشش داد.

البته درآمد آیپد به صورت کلی از بازار تبلت بهتر است. در طول این دوره، درآمد آیپد از 4.63 میلیارد دلار به 5.02 میلیارد دلار رسید. در سه ماهه گذشته، اپل قوی‌ترین درآمد خود در شش سال گذشته را تجربه کرد. عرضه دو نسخه آیپد پرو و آیپد ایر یکی از دلایل رشد درآمد است.

عملکرد خوب بخش ابزار پوشیدنی

اپل انتظار دارد که عملکرد و درآمد خدمات و ابزار جانبی این شرکت بتواند عملکرد ضعیف گوشی‌ها را جبران کند. شرکت انتظار دارد که بخش خدماتی شرکت سال آینده 50 میلیارد دلار فروش داشته باشد. این بخش در سه ماهه اخیر 11.5 میلیارد درآمد داشته که نسبت به سال پیش که 10.2 میلیارد دلار بود، سود قابل توجهی را تجربه کرده است. تمامی سرویس‌های پرداختی و سرویس‌های پخش شرکت عضوی از بخش خدمات هستند.

ابزار جانبی و پوشیدنی مانند ایرپادها و اپل واچ هم 5.53 میلیارد دلار درآمد کسب کردند. این رقم افزایش خیلی خوب داشته چون پارسال میزان درآمد شرکت 3.73 میلیارد دلار بود.

بازار چین اپل کمی با افت درآمد مواجه شده. جنگ تجاری اخیر باعث شده که قیمت دلار بالاتر از ارز چینی باشد و همچنین بسیاری به خاطر تحریم هواوی، اپل را بایکوت کرده‌اند. میزان فروش در اروپا هم پایین آمده اما در آمریکا، ژاپن و دیگر قسمت‌های آسیا افزایش داشته.

با اینکه شرکت فروش خوبی از بازار گوشی‌ها کسب نکرده، اما در کل سه ماهه بدی را نگذارنده. می‌توان گفت که شرکت دوباره در حال گسترش و پیشرفت است. قیمت سهام این شرکت 4.4 درصد افزایش داشته و کمی دیگر دوباره شاهد یک تریلیونی شدن ارزش این شرکت خواهیم بود. در حال بسیاری از سهام‌داران، دوباره به سمت شرکت بازگشته‌اند و در حال خرید سهام هستند.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.