اپل حالا پس از فشار ترامپ تصمیم به ساخت مک پرو جدید در آمریکا گرفته است

اپل ترجیح می‌دهد که مک پرو جدید ساخت ایالات متحده باشد. تیم کوک روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت در حال فراهم آوردن شرایط این کار است.

0

دونالد ترامپ پیش از انتخابات چندین بار اشاره کرد که قصد دارد مشاغل مختلف را از کشورهای خارجی به آمریکا بازگرداند. البته در قراردادهایی مانند نفتا 2.0 این خیلی محقق نشد. ولی با فشار و تعرفه‌هایی که بر روی واردات چینی ایجاد شده، اپل شاید به فکر تولید مک پرو جدید در ایالات متحده باشد.

ما مدت‌ها است که مک پرو را در آمریکا تولید می‌کنیم و قصد داریم که به این کار ادامه دهیم. ما در حال فعالیت و سرمایه‌گذاری تا حد توان هستیم. هدف این است که این میزان کار و سرمایه‌گذاری ادامه پیدا کند.

کدام قسمت مک پرو جدید در ایالات متحده تولید خواهد شد؟

کوک البته اعلام نکرد که تولید مک پرو 2019 یا مونتاژ پایانی در ایالات متحده انجام می‌شود. اما در حال حاضر، محصولاتی که اپل در چین مونتاژ می‌کند در هنگام ورود به کشور با تعرفه‌های وارداتی مواجه خواهند شد. این تعرفه‌ها هم توسط دولت ترامپ وضع شده.

اپل مدتی به دنبال این بود که تعرفه وارداتی را برای بخشی از قطعات مک پرو حذف کند. اما دونالد ترامپ با چنین درخواستی موافقت نکرد و اعلام کرد که این قطعات شامل تعرفه خواهند شد.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث شده که اپل در شرایط سختی قرار گیرد. اکثر محصولات این شرکت در چین تولید می‌شوند. تغییر شرایط اقتصادی و اضافه شدن هزینه تعرفه‌ها ممکن است به سوددهی این شرکت ضربه اساس بزنید.

اپل در حال حاضر مک پرو را در آستین تگزاس می‌سازد. وال‌استریت‌زورنال مدتی پیش اعلام کرد که مک پرو جدید 2019 ممکن است به چین منتقل شود و آنجا تولید شود. قیمت ابتدایی این محصول 6 هزار دلار است. قدرت داخلی محصول هم به شدت بالا است.

تیم کوک می‌گوید که اپل تنها نیست. بلکه همانند اکثر شرکت‌های چندملیتی محصولات آن‌ها به صورت بین‌المللی طراحی می‌شود. برخی از قطعات ممکن است در ایالات متحده تولید شوند و برخی دیگر در چین، اروپا، ژاپن، کره و دیگر نقاط مختلف جهان مونتاژ خواهند شد.

تیم کوک همیشه عادت دارد که در مصاحبه‌ها جواب قطعی را ارائه ندهد و سوال را از بین ببرد. در مورد تاثیر تعرفه‌ها هم کوک چنین جوابی را دارد و گفت که مردم خیلی به این اخبار توجهی نداشته باشند.

منبع CultofMac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.