مدیاتک دو پردازنده گیمینگ هلیو G90 و G90T را معرفی کرد

مدیاتک دو پردازنده جدید که برای بازی‌های ویدیویی طراحی شده است را معرفی کرد. هلیو G90 و هلیو G90T اولین نسخه از خط تولید جدید شرکت تایوانی با تمرکز روی بازی‌های ویدیویی است.

0

سری هلیو G90 پردازنده‌های مدیاتک بر پایه معماری 12 نانومتری FinFET توسعه یافته‌اند. این پردازنده‌ها دارای حافظه کش بزرگ L3 و 8 هسته پردازشی از انواع هسته‌های آرم Cortex-A76 و Cortex-A55 هستند که سرعت کلاک آن‌ها تا 2.05 گیگاهرتز هم افزایش پیدا می‌کند.

همچنین شاهد حضور یک پردازنده گرافیکی آرم Mali-G76 3EEMC4 با سرعت کلاک 800 مگاهرتز هستیم که حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس را پشتیبانی می‌کند. سری هلیو G90 تا 10 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x و البته حافظه داخلی نوع UFS 2.1 پشتیبانی به عمل می‌آورد.

هلیو G90 و G90T با فناوری Dual-Wifi عرضه می‌شوند

این پردازنده‌ها در تلفیق با تکنولوژی گیمینگ هایپرانجین مدیاتک که دارای امکانی مانند Dual WiFi برای اتصال همزمان به دو شبکه وای‌فای است معرفی شده‌اند. از دیگر امکانات این تکنولوژی می‌توان به رپید رسپانس انجین برای تاج دقیق و بدون لگ، Call and Data برای به تعویق انداختن تماس در هنگام تجربه بازی‌ها جهت جلوگیری از قطع اتصال اینترنت و Picture Quality Engine که از کیفیت HDR10 با نرخ فریم سریع‌تر و روان‌تر و مصرف باتری بهینه‌تر پشتیبانی می‌کند، اشاره نمود.

مدیریت منابع هوشمند برای عملکرد بهتر و انجین هوشمند پیش‌بینی شبکه اتصال که به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه از بازی بیرون بیایید بین وای‌فای و موبایل دیتا سوییچ نمایید بخشی دیگر از امکانات این تکنولوژی را تشکیل می‌دهد.

هلیو G90 و G90T

سری پردازنده G90 از یک دوربین 64 یا 48 مگاپیکسلی تکی یا ترکیب دوگانه 24 و 16 مگاپیکسلی با داشتن حالت نایت مود و پیش‌نمایش‌های ریل‌تایم پشتیبانی می‌کند. مودم این سری از نوع Cat-12 LTE WorldMode بوده که سرعت دانلود آن به 1 گیگابایت می‌رسد. بلوتوث نسخه 5.0 هم روی این پردازنده دیده می‌شود.

می‌دانیم که با یک پردازنده مدیاتک طرف هستیم پس نباید قابلیت‌های هوش مصنوعی آن را از یاد ببریم که برای تشخیص چهره و ویژگی‌های دوربین به کار گرفته می‌شود. همجنین هلیو G90 و هلیو G90T جزو اولین چیپست‌هایی هستند که از قابلیت جالب توجه Dual Wake-Up بهره می‌برند.

به موجب این قابلیت می‌توانید بیش از یک کلمه برای برقراری ارتباط با دستیار صوتی گوشی برگزینید. هیچ‌گونه اطلاعاتی در این مورد که کی و چگونه شاهد حضور این پردازنده‌های روی گوشی‌های هوشمند خواهیم بود در دسترس نیست. نظر شما در مورد پردازنده‌های جدید مدیاتک چیست؟

منبع GIZMOCHINA
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.