تمام آیفون های 2020 اپل از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد

Ming-Chi Kuo تحلیلگر سرشناس دنیای فناوری اعلام کرده است که تمامی آیفون های 2020 از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد، میزان استفاده از این نسل ارتباطی با معرفی اولین آیفون‌های مجهز به این فناوری می‌تواند وارد مرحله تازه‌ای شود.

0

با توجه به گسترش روز افزون نسل پنجم ارتباطی (5G) در میان اپراتورهای تلفن همراه، تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز در تلاش هستند دستگاه‌هایی سازگار با این نسل را روانه بازار کنند.

اپل نیز به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تلفن همراه، قصد دارد آیفون های 2020 خود را به فناوری 5G مجهز کند. گزارش‌های جدید منتشر شده از اپل نشان می‌دهند که این کمپانی در تمامی مدل‌های آیفون 2020 از این نسل ارتباطی استفاده خواهد کرد.

ماه گذشته میلادی Ming-Chi Kuo تحلیلگر سرشناس دنیای فناوری اعلام کرد که اپل برای سال 2019 تنها دو نسخه 5.4 و 6.7 اینچی خود را به فناوری 5G مجهز خواهد کرد. در حالی که ارزان‌ترین نسخه این خانواده یعنی آیفون XR با اندازه 6.1 اینچ، از شبکه LTE پشتیبانی خواهد کرد.

با این حال Kuo به‌تازگی گزارش جدیدی را منتشر کرده و این پیش بینی را اصلاح می‌کند و مدعی می‌شود سال آتی تمامی آیفون‌های اپل از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد. اصلاح پیش‌بینی به این دلیل صورت می‌گیرد که اپل پس از خریداری بخش توسعه مودم اینتل منابع بیش‌تری را برای ساخت آیفون‌های 5G در دسترس دارد. هم‌چنین دلیل دیگر این امر می‌تواند کاهش قیمت گوشی‌های اندرویدی مجهز به فناوری 5G باشد.

این گزارش درست چند روز پس از آن منتشر می‌شود که اپل یک میلیارد دلار روی خرید بخش مودم اینتل سرمایه‌گذاری کرد. با این حال کارشناسان می‌گویند که اپل هنوز آمادگی جدایی کامل از کوالکام را نداشته و توسعه یک مودم توسط خود اپل ممکن است تا سال 2021 به طول بی‌انجامد.

Kuo اضافه می‌کند که اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی مجهز به 5G از شبکه فرکانسی زیر 6 گیگاهرتز استفاده می‌کنند، با این حال این گوشی‌ها توانایی اتصال به شبکه mmWave (امواج میلی‌متری) که اتصال با سرعت بیش‌تری را ارایه می‌کند، ندارند.

نکته حائز اهمیت آن است که برای اکثر کاربران پشتیبانی از 5G برای اسمارت‌فون‌های عرضه شده در نیمه دوم سال 2020 یک ویژگی ضروری محسوب می‌شود، بنابراین اپل می‌تواند با ارایه مدل‌هایی که از اپراتورها و شبکه‌های مختلف این نسل پشتیبانی می‌کنند، کاربران را به خرید محصول خود ترغیب کند. هم‌چنین اپل احتمال می‌دهد که کاربران حاضر باشند مقدار بیش‌تری هزینه کنند تا گوشی آن‌ها از شبکه‌های 5G بیش‌تری پشتیبانی کند.

منبع the verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.