سونی در حال کار بر روی این کولر جیبی برای رهایی شما از گرمای تابستان است!

شرکت ژاپنی سونی مشغول کار بر روی یک کولر قابل حمل جیبی با نام Reon Pocket است که قادر است در حالت ایده‎آل دمای بدن را تا 13 درجه کاهش دهد!

0

تاکنون شاهد معرفی گجت‌های عجیبی از جوراب هوشمند گرفته تا انگشتر هوشمند بوده‌ایم، با این حال شاید جالب باشد که بدانید شرکت سونی نیز بر روی یک کولر جیبی حقیقی کار می‌کند که سال آینده راهی بازار خواهد شد!

بر کسی پوشیده نیست که هرچند به لطف سیستم‌های هوای مطبوع می‌توان به دمای ایده‎آل و قابل تحمل در فضاهای بسته از محل کار گرفته تا خودرو یا منزل دسترسی پیدا کرد، با این حال هستند افرادی که بسته به شرایط بایستی مدام در حال فعالیت در فضای آزاد باشند. این همان موضوعی است که سونی را مجاب به ساخت یک کولر جیبی با نام Reon Pocket کرده که در طول روزهای گرم می‌تواند مستقیماً دمای بدن را کاهش دهد.

البته ناگفته نماند که Reon Pocket همچون یک سیستم تهویه مطبوع کامل کار کرده و در زمستان نیز قادر به گرم کردن لباس خواهد بود!

بر این اساس اولین کولر جیبی جهان همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشخص است،  در قسمت پشتی بدن، درون جیب لباس مخصوص و دقیقاً زیر گردن شخص قرار می‌گیرد. کولر جیبی به هیچ عنوان یک شوخی یا طرح اولیه نبوده و سونی در این صفحه از وب‌سایت رسمی خود توضیحاتی از شیوه کار آن را منتشر کرده است.

کولر جیبی سونی

البته بر اساس اطلاعات منتشر شده در همین صفحه، کولر جیبی سونی تابستان سال 2020 با قیمت 117 دلاری راهی بازار خواهد شد، از این رو متأسفانه در گرمای این روزها نمی‌توانیم از امکاناتش بهره‌مند شویم.

سونی در ساخت این گجت از سیستمی تحت عنوان Peltier effect استفاده کرده که طبق اطلاعات مندرج در دانش نامه ویکی‌پدیا، متشکل از تعدادی نیمه هادی نوع N و نیمه هادی نوع P است که به‌وسیله رسانا به یکدیگر متصل شده‌اند. در این سیستم با استفاده از انرژی الکتریکی، گرما با توجه به جهت عبور جریان، از یک سوی قطعه به سوی دیگر هدایت می‌شود. طبیعی است که به علت مصرف انرژی الکتریکی گرمایی که دفع می‌شود از گرمایی که در طرف مخالف قطعه جذب می‌شود بیشتر است؛ درنتیجه شاهد خنک شدن قطعه Peltier effect خواهیم بود.

کولر جیبی سونی

کاربر از طریق یک اپلیکیشن قادر به تنظیم دمای مدنظر بوده، با این حال در آینده برنامه‌ای در جهت تنظیم دمای خروجی بسته به شرایط نیز معرفی خواهد شد. سونی مدعی است که این دستگاه قادر است شما را تا 13 درجه سانتی‌گراد (23 درجه فارنهایت) خنک کند یا در زمستان دمای لباس را تا 8 درجه سانتی‌گراد (14 درجه فارنهایت) افزایش دهد. درنهایت بد نیست که بدانید کولر جیبی سونی در هر بار شارژ از طریق درگاه یو‎اس‎بی_سی می‌تواند 24 ساعت شما را همراهی کند.

ناگفته نماند که سونی اولین شرکتی نیست که اقدام به ساخت ترموستات شخصی کرده است، چراکه به عنوان مثال در نمایشگاه CES2018 شاهد معرفی طرحی مشابه با نام Embr Wave بودیم؛ با این حال انتظار داریم Reon Pocket با توجه به ابعاد کوچک و سادگی استفاده بتواند فروش خوبی را در بازار تجربه کند.

بد نیست که بدانید این محصول در حال حاضر صرفاً در کشور ژاپن برای پیش خرید قابل دسترس بوده و شرکت سازنده هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون قیمت احتمالی و زمان عرضه آن در سایر بازارها منتشر نکرده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.