دونالد ترامپ از اعمال تعرفه بر روی مک پرو جدید ساخت چین اپل خبر داد!

در ادامه کشمکش‌های مربوط به ناسازگاری تجاری دونالد ترامپ با کشور چین، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد که قطعات مربوط به محصول مک پرو شرکت اپل شامل شرایط اعمال تعرفه خواهد شد. با فارنت همراه باشید…

0

به عنوان بخشی از مشاجره تجاری ترامپ با چین، وی تعرفه‌های سنگینی روی محصولات وارداتی از کشور چین اعمال کرده است. لیست کالاهای درخواستی شامل محصولات الکترونیکی و به خصوص محصولات شرکت اپل مانند مک پرو جدید خواهد بود که تا 25 درصد تعرفه به آن‌ها بسته شده است.

اوایل ماه جاری اپل درخواست خود مبنی بر خارج کردن تعدادی از قطعات و محصولات این شرکت را تسلیم دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا کرد. در حالی در داخل این درخواست به صورت واضح نامی از مک پرو به میان نیامده است اما هفته پیش بود که بلومبرگ خبر از تطابق توضیحات موجود در این درخواست با قطعات لازم برای کامپیوتر دسکتاپ داد. شرکت آمریکایی اخیرا تولید مک پرو را از آمریکا به کشور چین انتقال داده است.

به نظر می‌رسد که ترامپ به نوعی پیش‌دستی کرده و پیش از اینکه نماینده تجاری ایالات متحده کاری صورت دهد، طی یک پیام توییتری اعلام کرده که برای اپل هیچ‌گونه معافیتی قائل نخواهد بود.

صنعت تکنولوژی به صورت واحد به دونالد ترامپ فشار آورده است که از اعمال تعرفه‌هایی که باعث وارد شدن ضربه به پایه تولیدکنندگان آمریکایی محصولات الکترونیکی می‌شود، خودداری نماید.

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.