گوشی میت 20 ایکس 5G هواوی بالاخره معرفی شد

شرکت هواوی هم زمان با معرفی گوشی‌ هواوی نوا 5i پرو از نسخه 5G گوشی میت 20 ایکس رونمایی کرد که قرار است از پایان مرداد ماه با قیمت 900 دلاری راهی بازار گردد.

0

هرچند هواوی پیش از این نیز میت ایکس 5G را معرفی کرده بود با این حال گوشی میت 20 ایکس 5G به عنوان نسخه فایو جی گوشی گیمینگ میت 20 ایکس که به همراه میت 20 و میت 20 پرو در سال گذشته معرفی شد، اولین گوشی رسمی هواوی با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی در بازار چین خواهد بود.

در عین حال یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های میت 20 ایکس 5G به عنوان یک گوشی 5G پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت همزمان است که طبق اعلام شرکت سازنده، سیم کارت اصلی این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد و سیم کارت دوم بر روی LTE قفل شده است. این گوشی هواوی قرار است از 25 مرداد ماه با پایه قیمت 900 دلاری راهی بازار گردد.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی میت 20 ایکس 5G هواوی

میت 20 ایکس فایو جی هواوی علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G، به دلیل بهره‌مندی از مشخصات سخت افزاری قدرتمند می‌تواند در نقش یک گوشی گیمینگ نیز ظاهر شود. بر این اساس هرچند میت 20 ایکس سال گذشته در نسخه‌های مشکی و نقره‌ای راهی بازار گردید، با این حال به زودی شاهد حضور مدل آبی و سبز رنگ نسخه ارتقا یافته آن در بازار خواهیم بود که لوگو 5G در قاب پشتی آن حک شده است.

در سوی دیگر Mate 20 X اگرچه با باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ 20 واتی راهی بازار شد، اما نسخه 5G از فناوری شارژ سریع 40 واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. البته ناگفته نماند که به دلیل تعبیه آنتن‎های 5G و کاهش فضای قاب پشتی، شاهد کاهش ظرفیت باتری به 4200 میلی آمپر ساعت هستیم.

علاوه بر این سیستم خنک‌کننده گرافنی مایع این گوشی هواوی، دمای پردازنده را کمتر از آیفون XS Max و حتی گلکسی نوت 9 نگه داشته تا نرخ فریم بازی‌ها پایدار شده و دوام شارژ نیز افزایش یابد.

میت 20 ایکس 5G به واسطه استفاده از مودم Balong 5000 می‌تواند در فرکانس پایین‌تر از 60 هرتز به سرعت دانلود 4.6Gbps دست پیدا کند. این رقم در فرکانس میلی‌متری یا باند فرکانس بالا به 6.5Gbps افزایش پیدا می‌کند.

میت 20 ایکس فایو جی از نظر ظاهری شباهت فراوانی به میت 20 ایکس اصلی دارد. یک صفحه‌نمایش غول‌پیکر 7.2 اینچی از نوع AMOLED با وضوح 1080p که برای بازی‌ها ایده‌آل است. این صفحه‌نمایش به فناوری HDR نیز مجهز شده تا تجربه‌ای عالی از تماشای فیلم‌ها داشته باشید. همچنین بلندگوی دوگانه به تجربه صوتی فراگیرتر در بازی‌ها و ویدئوها کمک خواهد کرد. این نمایشگر از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده، از این رو از چشمان شما در برابر نور آبی رنگ در استفاده طولانی مدت محافظت خواهد کرد.

در سوی دیگر همچون مدل اصلی، در Mate 20 X 5G نیز شاهد به کار گیری تراشه 7 نانومتری Kirin 980 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی هستیم. البته اگر علاقه‌ای به استفاده از سیم کارت دوم نداشته باشید، قادر خواهید بود با بهره گیری از کارت حافظه جانبی این رقم را به 512 گیگابایت نیز افزایش دهید.

دوربین میت 20 ایکس 5G

میت 20 ایکس فایو جی از همان دوربین سه‌گانه میت 20 پرو استفاده می‌کند. یک سنسور 40 مگاپیکسلی پشت لنز واید عادی f/1.8 در کنار دوربین‌های 40 مگاپیکسلی اولتراواید و 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو. در سوی دیگر دوربین سلفی نیز به سنسور 24 مگاپیکسلی با f/2 تجهیز شده است.

از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار جدید هواوی می‌توان به Bluetooth 5, GPS, NFC، جک 3.5 میلی‌متری صدا، درگاه USB-C، سنسور اثر انگشت تعبیه شده در قاب پشتی و اندروید 9 پای با رابط کاربری EMUI 9.1 و داشتن ویژگی Game Turbo 3 برای اجرای بدون کم و کاست بازی‌ها اشاره کرد.

منبع Huawei
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.