بلندترین مسیر هایپرلوپ جهان در عربستان ساخته می‌شود

شرکت ویرجین هایپرلوپ وان با معرفی برنامه‌های خود برای احداث بلندترین مسیر هایپرلوپ جهان در غرب عربستان روابطش را با این کشور گسترش می‌دهد.

1

این مسیر هایپرلوپ که شرکت Virgin Hyperloop One می‌خواهد در عربستان بسازد، به طولانی‌ترین مسیر هایپرلوپ موجود در جهان تبدیل خواهد شد و برای آزمایش این تکنولوژی جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا چشم کشورهای حاشیه خلیج فارس به نمونه طولانی‌تری از آینده وسایل نقلیه روشن شود.

یک سیستم هایپرلوپ کامل افراد و محموله‌های مختلف را در تونل‌های با شرایط نزدیک به خلا با سرعتی نزدیک به سرعت صوت به سمت مقصد حمل می‌کند. ویرجین هایپرلوپ وان تنها یکی از شرکت‌هایی است که روی این تکنولوژی هیجان‌انگیز مانور می‌دهد.

هایپرلوپ

بلندترین مسیر هایپرلوپ جهان در عربستان 34 کیلومتر طول خواهد داشت

طول این هایپرلوپ که شهر اقتصادی ملک عبدالله را به شمال شهر جده وصل می‌کند، 34 کیلومتر خواهد بود. علاوه بر ساخت این مسیر، شرکت مذکور اعلام کرده که قصد دارد یک پایگاه تحقیقاتی هم در کنار این پروژه احداث کند با هدف اینکه تکنولوژی جدید هایپرلوپ را در منطقه گسترش دهد.

البته باید در نظر گرفت که ساخت چنین مسیری فعلا در ابتدای راه قرار دارد و توسعه آن بسیار زمان‌بر است. شرکت هایپرلوپ وان و کشور عربستان در حال حاضر تحقیقات را برای شرایط ساخت و امکان‌پذیری ماجرا سبک سنگین می‌کنند. همچنین این شرکت قراردادهای مشابهی را با دولت کشورهای اسپانیا و هند به امضا رسانده است.

مسیر هایپرلوپ

برنامه شرکت Virgin Hyperloop One در خاورمیانه یک برنامه بلند مدت بوده و هدف آن‌ها رشد این تکنولوژی در منطقه است و ادامه این برنامه و توسعه یک سیستم هایپرلوپ در عربستان می‌توان حتی مسیر 10 ساعتی بین ریاض و جده را به 76 دقیقه کاهش دهد.

منبع New Atlas
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. عباس می‌گوید

    طولانی ترین