اپل رسماً خرید یک میلیارد دلاری بخش مودم اینتل را تایید کرد

مدت زیادی بود که شرکت اپل می‌خواست وابستگی خود به مودم‌های گوشی شرکت کوالکام را کاهش دهد و پس از چندین سال کار با کوالکام و اینتل سرانجام روز موعود فرا رسیده است. با فارنت همراه شوید…

0

چندی پیش خبری مبنی بر نزدیک بودن اپل به خرید بخش مودم اینتل منتشر شد و حالا امروز اپل به صورت رسمی اعلام کرد که بخش مودم اینتل را با قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرده است. پس از انعقاد قرارداد بین کوالکام و اپل، شرکت اینتل رسما از دور رقابت برای مودم‌های 5G در گوشی‌های هوشمند کنار رفت و به همین دلیل بهترین انتخاب ممکن را انجام داد چون مشتری اصلی خود را از دست داده بود.

انتظار می‌رود که قرارداد این معامله در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی یعنی در پاییز بسته شود. به طور تقریبی حدود 2200 نفر از کارکنان اینتل که در حال کار روی مودم‌های موبایل هستند، به شرکت اپل منتقل خواهند شد. این اتفاق به همراه انتقال کلیه مالکیت‌های معنوی و پتنت‌ها، تجهیزات و البته اجاره‌نامه‌های موجود اینتل به اپل انجام خواهد گرفت.

پس از انعقاد این قرارداد اپل با اضافه شدن پتنت‌های موجود از طرف اینتل به لیست، مالکیت حدود 17 هزار پتنت از تکنولوژی‌های بی‌سیم از پروتکل های مربوط به استانداردهای تلفن همراه گرفته تا معماری و ساخت مودم‌ها را در اختیار خواهد داشت. اینتل هم می‌تواند کار خود را با ساخت مودم برای کامپیوتر، دستگاه‌های مربوط به اینترنت اشیا، وسایل نقلیه خودران و هر دستگاه دیگر به جز گوشی‌های هوشمند ادامه دهد.

این کار می‌تواند به اپل کمک کند که در زمینه تامین مودم برای آیفون‌های آینده مستقل شود و دیگر نیازی به شرکتی مانند کوالکام نداشته باشد. مخصوصا حالا که به فراگیر شدن شبکه 5G نزدیک می‌شویم و اپل این نیاز را بیش از پیش احساس می‌کند.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.